onsdag 29 september 2021

Onsdagens vedermödor över för denna gång.

Imorgon blir det ett par läkarbesök istället för att arbeta, en hög prover ska tas på nytt och resultaten av andra prover jag tog för ett tag sedan ska redovisas på plats.
Meddelandet jag fick om provsvaren antydde att nya mediciner eventuellt ska till för min numera hyfsat späda lekamen, mer "späd" ska jag bli med tiden sägs det. ;)

Det är ju det där insulinet jag tar varje kväll som har ställt till det med min vikt, inte för att jag har störts nämnvärt av det, man vänjer sig ju, men visst hade det varit kul att se sina fötter när man står upp iallafall, eller kunna knyta mina skor utan att behöva luta mig mot en vägg på kneget.
Tänk om väggen rasar menar jag, hujeda mej ;)

Skämt åsido, det fungerar i skrivande stund, har gått ner sju kg än så länge med hjälp av extramedicin för diabetesen.
Jag äter mindre, rör på mig mer (nåja, lite mer iallafall).
Det blir nog bra till sist.


Det "small" ju här i stan igår igen, målet för attentatet lär ju ha varit en polis som bor i fastigheten, det där kunde gått riktigt illa, mer och mer blir det i vårt samhälle där "vanligt" folk hamnar i riskzonen för attentat.
Sorgligt är ju bara förnamnet samtidigt som man ju är lite avtrubbad numera, inget förvånar mig längre tyvärr. :(
Borde inte poliser ha en skyddad identitet?

Ozzy har tröttnat på husses kamera men hälsar ändå ;)

Ha det bäst alla.



8 kommentarer:

Susjos sa...

Grattis till viktnedgången, allt blir ju lite lättare med färre kilon på kroppen, och diabetesen lättare att leva med, snyggt jobbat!
Ja jäklar vilken smäll det måste ha varit i Göteborg, otroligt vad det händer mycket nu! Så det kan vara en polis som var målet?

Underbart foto på Ozzy, han ser väldigt avslappnad ut!
Ha en fin fortsättning på veckan, och lycka till hos läkaren i morgon!

Geddfish ♥ sa...

Vilken underbar kissemiss! Katter är otroliga till att snurra och vika ihop sig och se så härligt avslappnande ut.
Lycka till med din hälsoresa, det lovar gott. Önskar dig ett bra läkarbesök i morgon!

LillaSyster sa...

Det är bara för hemskt med alla dessa skjutningar, sprängningar och allt annat otyg som folk numera hittar på. Backar vi bandet 5-10år så var det ju inte så här. Grattis till minus kilona på vågen. Det rättar säker till sig när allt är rätt inställt. Känner igen det där med kamera och katterna....
Ha en bra kväll!

BP sa...

Fantastiskt! Sju kilo mindre!!! Otroligt bra jobbat där! Vet inte hur många kilon som är kvar till "idealvikten", men det lär du nog fixa. Har två kompisar, tjejer i och för sig men ändå. Den ena gjorde en "gastric bypass" och den andra en "gastric sleeve". De behöver inte ens anstränga sig längre för att gå ned i vikt. Googla, så får du se.
Lycka till hos läkaren imorgon. Perfekt med en heldag ledigt för ett läkarbesök:-)

Läste om det fruktansvärda som hänt i Göteborg. För en gång skulle var det inte ditt bostadsområde som drabbats. Jag läste däremot att det var en person som flera gånger vittnat mot kriminella gäng som var "målet". Hursomhelst - hemskt är det.

Ditte sa...

Bra jobbat med viktminskningen! Grattis! Sju kilo är mycket. Bra att de vill följa upp det hela och att du får provsvaren på plats och också då kan ställa frågor.
Bedrövligt det som nu hände i Göteborg. Och att vara polis i dagens samhälle är ju verkligen förenat med stor fara på en hel del platser. Ska bli intressant att se vad man tänker göra åt det hela från regeringens sida. Och för ett tag sedan blev en polis dödad här.
Ozzy ville inte vara med på bild idag och det får man ju respektera.
Ha det så bra du kan och lycka till imorgon.

Ingrid sa...

Grattis till viktnedgången, fortsätter det så kommer du säkert att kunna kolla på fötterna så småningom.
Lycka till!

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat med vikten där, applåder från Spanien! Eller visstja, jag är ju i Portugal nu, men applåderar i alla fall :-)

Sådär som Ozzy gör brukar Anders också göra. Inte lätt att ha en bloggare i sin närhet alla gånger ;-)

Ha det gott!

Znogge sa...

Grattis till viktminskningen så bra jobbat där. Kroppen mår oftast bäst av att slippa att bära omkring på massor av extra kilon men lätt är det inte alltid.

Alla poliser har inte skyddad identitet men personer inom säkerhetspolisen lär ha det. Det avgörande är alltså vad polisen arbetar med om jag har förstått det rätt.

God fredag!