fredag 1 oktober 2021

Fredag.

Angående detonationen här i Göteborg då, en rättshaverist som skulle vräkas som nu eftersöks av polisen, vem kunde ana det?
Är väl knappast någon tröst för de drabbade att det inte hade med kriminella nätverk att göra.
Hoppas de nu bara får tag i vederbörande snabbt.

Jag tackar för alla applåder angående min viktminskning, det värmde faktiskt.
Ibland måste man ju göra vad man måste göra, men lite fusk är det ju då jag fått medicin för att lyckas ;)

Har ju börjat kika lite på sjunkna båtar i Skagerrak, en lista finns med de som är ett hot mot miljön då de innehåller olja ännu.
Mitt intresse inriktar sig dock emot ubåtar från andra världskriget.
Finns en hel del sådana att kika på fast många ligger riktigt djupt på havets botten.


Bli inte förvånade om det dyker upp inlägg om ubåtar här i framtiden ;)


Flizan säger hej.

Ha det fint nu alla.



6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag har varit inne i en riktig ubåt, en i Danmark i Nakskov, lite häftigt faktiskt.
Otäckt med detonationen.
Hoppas fredagen inträtt med gott bestyr.

BP sa...

Hej Flizan:-)
Flizan har du nog inte visat upp lika mycket som "kusinerna". Hon är fotogenisk, så kanske hon får fler chanser;-)
Men visst var "upplösningen" av vem som var attentatsmannen i Göteborg överraskande. Du och jag hade ju läst två olika versioner som båda alltså var felaktiga.

Hur kan tidningarna publicera sådana rykten utan minsta bevis??? Förut fick tidningarna ha handfasta bevis innan de publicerade artiklar. Inte nu längre. Då räcker det med FB eller flashback verkar det som. Trist tycker jag.

U-båtar - ja, det är inte min grej, men jag minns filmen "Jakten på Röd Oktober" med Sean Connery. En av de bästa filmer jag sett.

Ha en riktigt fin helg nu!

Susjos sa...

Ja jösses, snubben där i Göteborg, man slutar aldrig förvånas, hoppas de får tag i honom snart och kan binda honom till bomben.
Jag vet att jag och hela familjen var in i en u-båt och tittade för länge sedan, och minns jag inte fel så var det i Göteborg! En gammal u-båt, troligen från andra världskriget , året var troligen 2000 då vi hade varit på Legoland, och stannade till i Göteborg .
Hej hej Flizan! Ha en fin helg, allihopa!

Carita Liljendahl sa...

Hörde på nyheterna även här, ser på Sveriges TV rätt ofta.
En överraskande vändning - ja. Om det är "vräkta snubben" som är skyldig.
Var fick han tag på all "sprängdeg"? Eller kanske det är lätt nuförtiden att googla och tillverka egna bomber?...

Znogge sa...

På ett sätt var det befriande att inte ett kriminellt gäng låg bakom explosionen. Inte för att det gör skadorna mindre men det är oftast i sådana banor man tänker numera skrämmande nog...
Hej fina Flizan!

God lördag!

http://kraka.moah.se sa...

Hej Flizan!
Vi vinkar lite med händer och svansar.