lördag 2 oktober 2021

Då ska lördagen ha sin tid också.

Gårdagskvällen blev ju som den blev, lite svårt med andningen som avhjälptes med lite sprayer som jag har i mitt välfyllda medicinskåp sen länge.
Det blir så ibland men  jag hoppas det ska rådas bot på detta i och med att jag slutat röka sen en tid tillbaka.
Men jag antar och tar för givet att 40 års rökning inte är någon fördel, det löser sig väl så småningom.
Har ju dock fått bättre "flås" sen jag slutade, det blir nog bra snart, kanske ;)
Så är undersökningar på plats avslutade för denna gång, Ms estonia får åter vara i fred för ett tag, till nästa gång. På bilden är fartyget på väg till sin hemmahamn.
Blir intressant att se resultatet av denna undersökning.
Senaste tillskottet till vår maskinpark, en bakmaskin.
Ett impulsköp ala guldkryckan, när vi satte gång den tyckte frugan att den lät som en indianstam under en ceremoniel högtid.
Jag instämmer, ugh ;)
Ska bli intressant att se resultatet här också.

Ha en fin Lördag nu alla.  



6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Nog så viktigt att lägga av att röka. Allting borde bara bli bättre.

Grattis till den nya kompisen Bakmaskin!
Min make och jag investerade i en sån för många år sen, det bakades flitigt och det var kul. Och ja visst låter den!
Men nu som ensam går inte brödet åt, så den står här och glor.
Trevlig lördag!

BP sa...

Så det är inte bara jag som rökt bort flera villor i Djursholm/motsvarande rikemansområde i Göteborg. Du har bidragit du med... Åt andra sidan har vi njutit av varje bloss, eller hur!? Å som vi alla vet - smakar det så kostar det;-)

Bakmaskin - hahaha! Bakmaskinen var väl årets julklapp 1988 enligt Google. Vänta bara - din maskin kommer användas några gånger så här i början - nyhetens behag liksom. Sedan kommer den nog vandra samma väg som kusinerna, dvs stå i ett hörn, samla damm och glo på dig/er;-)

LillaSyster sa...

Bra gjort att sluta röka och det kommer säkert att bli bra snart. Ser fram emot bild på brödet =) Ha det gott!

Ditte sa...

Trist att du hade svårt med andningen och obehagligt är det också. Fint att du hade hjälp att tillgå. Säkert har rökningen satt sina spår men nu bör det ju bli bättre.
Grattis till bakmaskinen. Lycka till. Jag har en manuell bakmaskin, maken- Och det räcker bra. Jodå, han är städmaskin också.
Funderade också på Estonia och vad undersökningarna visade. Kan tänka mig att man hittat "något".
Önskar dig en fin kväll.

Susjos sa...

Tur det finns bra läkemedel när det är svårt att andas, å himla bra att du slutat röka! Kämpa på!
Va spännande med en bakmaskin, fnissade lite när du beskrev hur den låter, hoppas dock att brödet smakar bra!
Ha en fin söndag!

http://kraka.moah.se sa...

Du får krya på dig med andningen!