tisdag 21 september 2021

Studiedag...

 två av två avklarad.

Det blir ju lite snurrigt när vi nu för tiden har en rektor och tre biträdande sådana på skolan.
Alla fem har andra skolor där de också har samma ansvar som hos oss.
De verkar ju kunna samordna det någorlunda men just dessa dagarna har man märkt lite grus i maskineriet, men de lär sig väl ;)

Själv befinner jag mig ju mitt emellan två arbetslag och är på väg över till mitt gamla arbetslag.
Måste ju tyvärr vara kvar här ett tag till sa "min" biträdande, men det är på gång iallafall.
Dessa två dagar har jag iallafall varit med mitt "nygamla" arbetslag.


Fann ju lite projekt här som delar av mitt nygamla arbetslag hållit på med, har saknat det där pysselgrejerna.
Vem vill inte ha ett litet piratskepp byggt med musselskal till exempel?
Pussel är ju också helt ok att syssla med, många barn som gillar det där och dessutom behöver de den stunden med jämna mellanrum så det övriga också ska fungera.

Hade hellre pusslat med kidzen är haft studiedag, bara att erkänna ;)

Ha det bäst alla nu.

7 kommentarer:

Veiken sa...

Oj det var många som ska samsas. Skönt då att slippa vara med i den smeten.
Det är verkligen både fint och mysigt att pyssla med snäckskal. Det blir så fint!
Skönt med studidagar ibland!

Ditte sa...

Ibland är det ju så att fler kockar inte ger bättre soppa. Men inget du kan påverka.
Hoppas de kan öka på takten så att du kan komma tillbaka till där du ska vara i framtiden. Ska väl ändå inte behöva bli ett femårs projekt.
Så fina segelbåtarna blev med musslorna. Tror att även jag skulle ha fixat detta.
Önskar dig en bra fortsatt vecka

BP sa...

Hur var det nu - ju fler kockar, desto sämre soppa...
Det första verket på den vita tallriken är fantatiskt fint - vilken utsmyckning:-) Även pusslet är fint. Som du säger, att "bygga nåt" eller lägga pussel lugnar ned barnen samtidigt som det utmanar deras uthållighet.
Håller tummarna att du snart är tillbaka där du trivs bäst:-)

znogge sa...

Det lät som ett märkligt sätt att organisera ledarskapet. Vi har en rektor, en biträdande rektor och en förskolechef. Det verkar fungera ganska så bra tycker jag. Vi har haft studiedag i dag men eftersom jag jobbar halvtid skulle jag inte vara med på den utan var ledig. Ett upplägg helt i min smak ;-)

Ha det gott!

LillaSyster sa...

Pussla är något jag aldrig gillat och jag skulle inte komma på tanken att ens försöka nu i vuxenålder heller. Men jag byggde lego i somras, en blomsterbukett jag fått av maken =) Lego är heller inte min grej egentligen, men jag skulle bara bevisa för honom att jag faktiskt kunde följa en ritning och göra som det stod. När jag skapar, bygger så vill jag jobba helt från eget huvud. Ja, vi är olika och tur är väl det. Skönt om det ordnar till sig med jobbet så att du får vara där DU vill vara. Ha en bra kväll!

Gunnel sa...

Att pyssla med barnen var det jag gillade mest på mitt jobb. Det är ju för deras skull vi är där. Det är viktigt att hamna bland kolleger man gillar. Jag har haft den turen i alla år.

Ama de casa sa...

Lite vimsigt där hos dig just nu alltså, lite hit och dit... Men snart är du förhoppningsvis tillbaks fullt ut där du helst vill vara :-)

Ha en fin fredag!