torsdag 7 oktober 2021

Det blev tre dagar med arbetsro...

innan det idag var rena sjöslaget, två till ur personalen sjuka och så var det med det.
Men det var tre sköna dagar iallafall så jag ska inte klaga...häpp ;)

Men mest är det ju vuxenvärlden på skolan som har lite "sågspån i maskineriet", blir väl ett "häpp" där också då.
Nåja, vad är väl en bal på slottet?


Tänk om jag vetat då när jag var ny här i jordelivet att jag skulle arbeta på skola, men det tog 40 år innan jag kom på tanken efter nästan 20 år på "Volvo" här i stan.
Det behövdes en radikal förändring i mitt liv då och plötsligt hade tanken kommit till att vilja "göra skillnad".
En stor skillnad blev det ju för undertecknad, att lämna sin truck för att börja plugga, har inte ångrat mig mer än högst en minut eller två ;)
Ett fint arbete är det ju trots "sjöslag" och "personalärenden" av suspekt karaktär.

Men nu ska jag titta på "Det sitter i väggarna", ha det fint alla.
 



10 kommentarer:

Gunnel sa...

Förstår at du trivs med at jobba i skolan. Det gjorde jag också. Arbetet är väldigt varierat så man hinner aldrig bli blasé. Ha det gott.

znogge sa...

Man är tacksam för det lilla och tre dagar med arbetsro ska inte underskattas tänker jag.
Ja, vad visste man när man var så ung och oskyldig men ibland har det lätt för att bli bra :D

God kväll!

Geddfish ♥ sa...

Vad skönt att du fick tillbaka ditt gamla jobb och trivs med det!
Min äldsta dotter är lärare och älskar sitt jobb men förra veckan var det visst hett om öronen :)

Svar: Min garanti på elcykeln hade gått ut, den var bara på 1 år och cykeln är drygt 3 år. Sällan något går sönder inom garantitiden väl?
Ha det fint!

Susjos sa...

Ja, man får vara glad för det lilla!
Kul att du bytte yrke så där mitt i arbetslivet, jag gjorde ju nästan detsamma när jag på lite äldre dar började plugga till barnmorska, är dock glad att jag äntligen har betalat av studielånen, det tog sina år!
Ha en fin helg!

LillaSyster sa...

Det är viktigt att trivas på arbetet och snart är det ju november, tycker tiden rusar iväg just nu.( kanske rusar den för att jag har fullt upp) Hur dagarna blir som pensionär....ja det vet vi inget om så Lev Här och Nu! Önskar dig en bra fredag och trevlig helg!

Ingrid sa...

Att sadla om, börja plugga och starta en ny karriär när man har fått några år på nacken är väldigt stimulerande. Jag började plugga på Komvux när jag var 44 år och det förändrade hela mitt liv.
Ha en skön fredag!

BP sa...

Vilken bedårande liten bebis du var. Å du - du är dig faktiskt rätt så lik:-) Det var en komplimang om du nu undrar;-)
Hur kommer det sig att du lovordar ditt yrkesval helt plötsligt. Har det hänt nåt eller börjar du bli sjuk;-)

Måste dock säga att jag beundrar dig och alla andra som börjar plugga i vuxen ålder och dessutom lyckas med det. Jag försökte klara av allt det innan jag var 21, vilket jag lyckades med. Sedan jobbade jag bara ett halvår som det jag var utbildad till -tolk/översättare. Så det var liksom till ingen nytta.

Ditte sa...

Jobbet i skolan kan vara som ett "Kinderägg" men med skillnaden att alla önskningar kanske inte alltid är av det trevligare slaget. Men omväxlande är det förvisso.
Vilken fin bild på dig och visst kan man se vissa likheter.
Bra gjort att ändra jobbriktning efter många år på Volvo.
Önskar dig nu en fin helg

Lotta sa...

Vilken liten goding. fick lite lust att nypa dig lite i de goa kinderna. Lika glad och go som nu :-)
Tänk som det kan bli, från fabrik till skolans värld. Alla mynt har två sidor även om de ibland ser lika dana ut så är den ena sidan ändå på den andra sidan. Ibland ångrar jag att jag lämnade fabriksgolvet, men anfallet brukar oftast gå över rätt så fort.
Ha nu en finfin lördag!

Ama de casa sa...

Vilken superfin bild på gulliga lilla du! En glad liten grabb :-)

Ha en fin stor-lördag!