onsdag 6 oktober 2021

Onsdag.

 Inte alltför oväntat kom där ju en onsdag glidande över krönet på kullen och undertecknad börjar ana en skön känsla av att det snart är fredag igen.
Undrar hur jag kommer att reagera den dag jag blir pensionär?
Fast det är ju långt dit förstås, det blir väl som det blir när den dagen kommer....om den kommer, man vet ju aldrig ;)

Den 1 november börjar jag på den "nygamla" avdelningen på skolan, fick beskedet från ledningen idag, fast jag hörde det redan i måndags men det var ju inofficiellt då.
Men nu är det iallafall klart.

Huvudingången till skolan.
Synd att det inte var lite mörkare ute men ljuset ser man ju ändå.
Det är ju en gammal skola, åtminstone denna byggnaden, högstadiet byggdes mycket senare.
Fast organisationen har ju förändrats med åren, var ju ett dagis här för många år sedan på nederplan, om jag nu minns rätt.
Mycket har förändrats, både samhället och skolan.

Har för övrigt haft tre underbara dagar yrkesmässigt, trots att ungarna är där, inte dåligt det ;)

Ha det nu fint alla.




8 kommentarer:

znogge sa...

Tre bra dagar när man jobbar med barn och ungdomar ska aldrig underskattas för precis vad som helst kan hända när som helst. På ett sätt bra att den ena dagen inte är sig lik men lite arbetsro kan också uppskattas.

Ha en bra kväll!

BP sa...

Jamen!!! När var det senast du kunde konstatera att du hade "tre underbara dagar yrkesmässigt"???? Aldrig. Åtminstone kan inte jag minnas att du skrivit nåt sådant positivt på din blogg. Är så glad för din skull, speciellt då det nu även är officiellt att du återgår till din gamla skola.

Det där med pension - kolla frugan din:-) Hur hon spenderar sina dagar. Njuter hon? Gör hon nåt speciellt?
Själv njuter jag av pensionen trots att jag ÄLSKADE mitt jobb. Men det är underbart att slippa gå upp "mitt i natten", passa tider, åka tåg, buss, t-bana med mera. Bara att kunna göra det man känner för och skippa det man inte gillar. Du kommer NJUTA, det vet jag:-)

Ditte sa...

Låter bra med tre fina dagar. I skolans värld vet man ju aldrig. Roligt att du från den 1/11 ska tillbaka till din gamla avdelning.
Viktigt att du trivs hyfsat på jobbet med en del år kvar. Tillvaron blir ju då enklare och mindre kämpig.
Jag trivdes jättebra med mitt jobb och trivs lika bra med min pensionärstillvaro och jag tycker om att "äga" min tid.
Önskar dig en fortsatt bra vecka.

Susjos sa...

Va härligt med underbara dagar på jobbet, så ska det ju alltid vara!
Jag ser också fram emot pensioneringen, har ju inte sååå himla långt kvar, fast det känns så!
Ha det fortsatt fint!

Lotta sa...

Tre underbara dagar på jobbet, låter ju helt fantastiskt. Hoppas du firat ordentligt :-)
Jag har bara några år kvar att jobba men mina barn tror att jag ska jobba tills jag blir 73. Man vet ju aldrig, men heltid kommer jag inte jobba i all fall.
Ha en bra torsdag nu, snart är det fredag em.

Ama de casa sa...

Härligt med braiga dagar på jobbet och grattis till återgången till det nygamla :-)

Bilden kunde jag inte se... Nätet är inte så snällt på alla hotell...

Ha en fin dag!

Ingrid sa...

Jag försöker hålla helg trots att jag är pensionär, för veckorna får ju inte bara bli en lång rad av vardagar.
Ha en fin torsdag!

Geddfish ♥ sa...

Inte ett dugg svårt att vara pensionär. Det är bara att hitta på saker som är roliga och att fira helgen, alltså låta dagarna få sin egen charm.
I den instängda pandemin fanns inget utrymme direkt men nu, nu kryllar det av glädjeämnen.
Vad kul att känna "tre underbara dagar" på jobbet!
Strålande!