måndag 22 november 2021

På banan igen.

Det var ju inte så roligt med vinterkräksjukan där, totalt utslagen men nu åter på banan.
Lite gamla bilder får det bli idag som ju var tänkt att användas förra veckan efter önskemål om närbilder av nybyggnationen tvärs över torget.
Varsågod BP:



Det är 177 hyresrätter som byggs där nu och kommer att vara 1-2 rum och kök.
Preliminär inflyttning hösten 2022.
Miljöcertifierat enligt "Miljöbyggnad silver", grön el och vad det nu stod mer där, hyran är inte satt ännu, förmodar att den blir ganska hög, återstår att se.
Tror således vi behåller vår antika takvåning byggd 1968 enligt "Miljöbyggnad glasspinne" ;)

De sista två bilderna tog jag förresten under en promenad till nämnda nybyggnation, med fara för mitt eget liv vill jag tillägga, jag och promenader i skogar fungerar inte riktigt ihop, det var säkert sju-åtta trän där och då räknas det som skog i min värld ;)

Nu får ni ha en fin kväll alla och tack för alla "krya på dig" hälsningar.

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Då bor jag i stor skogen =) Skönt att du är på banan igen. BP kommer att jubla över byggkranarna. Nu är lunchrasten slut. Ha det bäst!

Geddfish ♥ sa...

Mig säger bilderna inte så mycket, men jag vet också en som blir glad.
Skönt att du är på banan igen.

Det där med scouting är nyttigt. Min yngsta dotters familjehemsflicka på 8 år har gått med i scouterna, det verkar så roligt och lärorikt med naturen.

Ha en fin kväll, jag ska cykla till sången, jag.

znogge sa...

Så skönt att du är frisk igen. Vinterkräksjuka är ett riktigt elände att få. Även om det är relativt snabbt övergående är det inget man vill ha.

Ha en fortsatt bra måndag!

BP sa...

Hahaha! Du är helt underbar. Tusen tack för kranen och närbilder på husen. Vad gör man inte för bloggen?! Till och med livsfara i en skog utsätter man sig för för bloggen och bloggkompisarna. Stort tack än en gång. Som asfaltbonde håller jag helt och hållet med dig om skogen där;-)

Eloge till Göteborg som åtminstone satsar på hyresrätter, vilket man inte kan säga om Stockholm. Att lägenheterna är små gissar jag kan bero på en satsning på singlar/studenter på Chalmers. Ett liknande hus fast betydligt mindre byggdes faktiskt i Täby - bara ettor och tvåor, fast det var bostadsrätter. Det gäller att ha rika föräldrar med andra ord.

Skönt att du är på benen igen. Hoppas det är färgspydd för den här vintern;-)

Susjos sa...

Nämen usch, har du haft vinterkräksjukan, fy tusan! Skönt att höra att du är pigg igen och tillbaka på banan.
Såklart blev BP glad över byggkranen! Å du är ingen skogsmulle nej, haha!
Ha en fortsatt fin vecka!

Ama de casa sa...

Skönt att du är på banan igen!
Modigt av dig att våga dig genom "stora skogen", men du vet såklart vad som gäller - Allt för bloggen! :-D

Ha det fortsatt gott :-)

Ditte sa...

Skönt att du är på "banan" igen. Kul att se hur bygget framskrider. Ska bli intressant att se hur hyrorna blir här. Inte direkt de lägsta kan jag förstå- Så kanske tur att lägenheterna inte är större om folk ska ha råd att bo.
Önskar dig en fortsatt bra vecka nu.

Veiken sa...

Ajaj, vinterkräksjukan är inte att leka med. skönt att du är frisk igen.
Jag får nästan eksem när jag ser alla kranar precis överallt. Man går och åker vilse i sin egen stad! Det blir väl bra när allt är färdigt, men då ligger jag väl några meter under jord! hehe..

Gunnel sa...

Haha! En underlig skog. Jag undrar vad du skulle kalla Söderåsen där jag bor för. Det är lite mer än åtta träd där.