lördag 20 november 2021

Lite vinterkräksjuka....

drabbade ju skolan i veckan, många många lärare och andra med "kringfunktioner" som jag själv drabbades.
Fick upp allt jag ätit på vägen hem i onsdags, som tur var kom jag ju av bussen en stund innan, tacksamt, allt annat vore ju pinsamt och jobbigt.
Onsdagen blev således min sista arbetsdag denna veckan som var och jag har härmed ett giltigt skäl till att inte ha bloggat i veckan ;)

Är fortfarande inte 100% men jag kanske ligger på 60% iallafall, hoppas på återgång till skolan på måndag igen.

Med detta korta inlägg tillönskar jag er en fin fortsättning på helgen, här står vila på schemat. 

Ha det fint alla.


8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Då önskar jag ett fortsatt tillfrisknande! Inte kul att ha vinterkräksjuka tänker jag. Jag tror aldrig jag har haft det, faktiskt. När barnen var små så klarade jag mig, konstigt nog.
Trevlig lördag!

znogge sa...

Även här går det vinterkräksjuka och svärsonen drabbades. Även han kom av bussen men det var i grevens tid. Det är en gräslig åkomma så jag hoppas att du snart känner dig helt fit for fight!

God lördag och krya på!

LillaSyster sa...

Fy, det där låter allt annat än trevligt. (Har aldrig haft det själv trots 14 år i barnomsorgen) Vila dig i form nu, det låter som en bra idé.

Ingrid sa...

Jag har aldrig haft vinterkräksjuka, så det är tur att det inte smittar via datorn i alla fall.
Krya på dig och ha en dräglig helg!
/Ingrid

BP sa...

Trodde i min enfald att vinterkräksjukan bara drabbade barn, men så är uppenbarligen inte fallet. Har aldrig haft sjukan själv.
Japp, du har en giltig ursäkt att inte ha bloggat den här veckan. Nu hoppas jag att du återhämtar dig under helgen. Håller tummarna!
Cola och minst en whisky borde göra susen tycker jag!

Ditte sa...

Har saknat dig! Illa med denna åkomma. Men fint att höra att du nu är bättre. Skönt så.
Passa nu på att vila dig i form.
Ha det så bra du kan och god bättring.

Ama de casa sa...

Vad jobbigt med vinterkräksjuka! Tror inte att jag har drabbats av den nån gång, när jag var liten hade man bara "magsjuka", men det kanske var samma sak?
På äldre dar har jag haft kräkanfall på resor, men då har det varit snabbt övergående och förmodligen berodde dom på nåt konstigt som jag fått i mig. Men det var många år sen nu - tack och lov!

Hoppas du är helt 100 vid det här laget! Ja både till sinnet och vad gäller magen ;-)

Ha en fin söndag!

Gunnel sa...

Hoppas du hunnit piggna till lite mer nu. Man känner sig helt utslagen när man drabbas av sånt. Krya på dig!