söndag 14 november 2021

Helgen går mot sitt slut....

och efter lite ommöblering insåg vi att vi behöver tapetsera om, har vi tänkt länge förstås men nu blev det så tydligt.
Beslutet vi tog var att vi plockade fram mina gamla "alster" som hamnade i garderoben för 15 år sedan, var ju tänkt att målas över nån gång men inspirationen har ju saknats.
Nu syns inte tapeten längre ;)
Jag vet inte varför jag gillar just dessa motiven med fyrar men jag antar att det är det vanliga, att det lyser upp lite.
Sen är jag ju uppvuxen på en ö där fyrar är en del av vardagen, vackra är de hur som helst.


Jag vet, jag borde tapetsera om istället men som de flesta vet, framförallt BP, så är jag inte så händig.
Jag och verktyg kommer inte så väl överens om man så uttrycker det.

Men nu ska jag ta och städa lite här, hann inte med allt igår, eller "hann" förresten, jag hade ingen lust.
Så kan det ju bli ibland, ganska ofta erkänner jag här och nu ;)

Ha nu en fin söndag alla.

9 kommentarer:

Gunnel sa...

Att hinna och vilja är två ord som är tätt sammankopplade. Huvudsaken man hinner med det som är roligt. Ha en fin söndag.

Susjos sa...

Sådär, du fixade problemet med hjälp av fina tavlor! Snyggt jobbat!
Vårt tredje lilla rum i lägenheten borde ha tapetserats eller målats om sen vi flyttade in för…4 år sen nu? Tror du det händer något, nej, vare sig jag eller maken är bra på att dra igång det….få se när det händer något!
Hälsningar från solstolen på Gran Canaria!,,

Anki sa...

Där är vi lika du och jag, Micke ... jag och verktyg är en synnerligen dålig kombination.
Så bra att du hade fina tavlor undangömda och som nu får komma fram ur garderoben!
Önskar dig en fin kväll!

LillaSyster sa...

Jag såg en läcker blommigtapet på TV för några dagar sedan, jag har inte hittat den ännu och jag vet inte riktigt vilken vägg som skulle kunna vara fondvägg för den. Men jag vet att både sovrummet och hallen där nere skulle må bra av nya tapeter..... Tja vi får se när andan faller på. Att hänga själva tapeten är ju inte så jobbigt det är ju underarbetet och att plocka ur rummet/ rummen jag drar mig för och slipdammet........
Men om man inte vill göra jobbet själv så går det ju att leja bort, men jag är ju uppväxt med att själv är bästa dräng =)
Du ha en bra eftermiddag och smart att lysa upp rummet med fyrar!

BP sa...

Hahaha! Sådan problemlösning ÄLSKAR jag:-) Dina tavlor är otroligt fina, betydligt bättre än "a lick of paint" som min svengelska man skulle uttrycka det. Är impad Guldkryckan:-)
Stort tack för länken:-)

PS. NU är du ju lika begåvad som jag vad gäller hantverkskonster. Å med dagens rot- eller om det var rut-avdrag är det nästan billigare att anlita en professionell målare;-) DS.

Åke sa...

Så vackert med en fyr. Aha du är uppvuxen på en ö där fyrar ingick... Härlig känsla då.

Ditte sa...

Vilken bra lösning! Jättefina målningar! Jag ansluter mig också till de som inte direkt är praktiska när det gäller. Ja, jag är inte ens praktisk om det inte gäller.
Å andra sidan kan ju inte alla vara det.
Hoppas du hann pusta lite i kväll så att städningen inte helt slet ut dig.
Önskar dig en bra start på veckan.

Lotta sa...

Stor applåd! Ja du är ju ett snille måste jag få tillägga denna måndagsmorgon. Kan nästan tro du varit på min ö och utövat din konstnärliga ådra. Öar och fyrar är jag svag för. Jag har också en massa borden, men det finns ju så mycket att trevligt att ägna sig åt.
Ha en bra dag på kneget och glöm inte ta igen dig :-)

Ama de casa sa...

Vilka jättefina tavlor och hur smart som helst att använda dom istället för att tapetsera om :-)

Lusten att städa försvinner väldigt snabbt. Eller rättare sagt - den dyker aldrig ens upp. Kanske fel val av mig att ge mig på att vara hemmafru... ;-)

Ha en fin start på veckan!