lördag 4 december 2021

Jag älskar snö...

men yrkesmässigt är det väl lite knepigt förstås, kidzen älskar den också men till skillnad från mig drar de in snön i korridorerna för regelrätta snöbollskrig där i värmen.
En strid vi i vuxenvärlden aldrig kan vinna helt och hållet, vi kan bara begränsa det lite, så är det ju. 
På balkongen här hemma, mitt privata vinterlandskap, riktigt fint tycker jag och mysigt.
Har ju ännu inte slängt de gamla tomatplantorna, men de blev ju fina med lite snö på iallafall. 
Lite för kallt för shopping antar jag. ;)
På väg till bussen igår morse, det knarrade gott under skorna där vill jag lova.

Spårvagnarna har det varit lite si och så med pga all snö, flera dagar i följd till och med, men så kan det bli ibland, till kneget och hem igen kom jag ju trots allt, det underlättar ju betydligt. ;)
Snart julafton igen, bäst att förbereda sig.

Ha det fint alla.


8 kommentarer:

Znogge sa...

Kriget mot snöbollarna är nog snudd på omöjligt att vinna men man får jaga förövarna så gott det går ;-) Det finns helt klart fördelar med att bo söderöver och inte ha snö så ofta!

Du ser redo ut ja :D

Ha en finfin helg nu!

LillaSyster sa...

Snöbollskrig inne, det var något nytt för mig. Kreativa barn du jobbar med. Bistert ute idag vinden bet bra i kinderna. Ha en bra eftermiddag, nu ska jag fortsätta åka skidor från soffan.

Susjos sa...

Snöbollskrig inne, puh, det låter jobbigt!
Å jösses så kallt ni har i Göteborg! I morse när jag åkte från jobbet var det -8 grader, nu är det +6 grader, det räcker!
Ha en fin helg!

BP sa...

Älskar selfien:-) Vilken söt julgubbe du är:-)
Så mycket snö ni har fått. Vi är (tack och lov) inte ens i närheten av era mängder - fem millimeter, men svinkallt istället.
Jag ogillar ju is och snö, så är nog lika bra att du bor i Göteborg och jag i Stockholm;-)

Snöbollskrig var ju faktiskt det roligaste som fanns när jag var liten. Men jag kan inte minnas att vi någonsin "krigade" inomhus. Det fanns inte på kartan helt enkelt.

Ha en riktigt fin lördagskväll!

Ditte sa...

Så fint det är med snön hos dig också.Balkongen ser ut att trivas med sin vinterdräkt.Och tomatplantorna har fått en ny roll och nytt utseende.
Men detta med snöbollskrig inne. Begriper inte. Eleverna kan väl hålla sig utomhus eller kasta snöboll inne, hemma hos varandra. Kanske dags för lite föräldrar att närvara här vis snöbollskastningen inomhus. Antar att den då skulle ta slut på studs.
Önskar dig en skön helg- Och kom nu ihåg att inte kasta snöboll inomhus.

Lotta sa...

Bra att du är redo och förberedd på ditt uppdrag vid jul. Riktigt granner ju :-)
Inte är man skyddad från snöbollar inomhus, det märkte jag nog då även jag jobbade i skolans värld. Blött och halt blev det också.

Hoppas du får en fröjdefull söndag och att den upplevs lång och behaglig.


Ama de casa sa...

Inomhussnöbollskrig låter inget vidare. Jag gillar inte utomhusvarianten heller, men det var länge sen jag behövde uppleva nåt sånt.

Oj vad mycket snö ni har fått! Det är vackert - på bild i alla fall :-)

Jättefin selfie på dig! Du klär i jultomtehorn :-D

Ha en fin andra advent!

Gunnel sa...

Barn är fantasifulla, men ibland går det väl långt. Snöbollskrig inne...där går gränsen. I motsats till dig så avskyr jag snö. Just nu är mitt humör så nära nollan det går. Men om ca 2 veckor går det åt rätt håll igen. Ha en fin andra advent.