onsdag 29 december 2021

Onsdag, en mellandag som alla andra.

Så är vi då fulltaliga och frugans dotter med blivande maken är på plats.
Tåget skötte sig som det skulle vilket man ju alltid är lite orolig över efter allt man hört och läst om i media.
Fast det är väl så att om det fungerar så får det inte samma uppmärksamhet som när det inte fungerar alls. 
Så förbereder man sig mentalt på det nya året som kommer över krönet.
Det svåraste blir väl att skriva 2022 och inte 2021 efter nyår men man lär sig väl hoppas jag. ;)

Det har inte blivit några inköp här alls på mellandagsrean, vi struntar i det i år också, reor finns ju lite varstans året runt tänker vi och så noga är vi ju inte med det.
Vi köper det vi behöver oavsett reor eller fullpris, men en och annan rabatt nyttjar man ju när det kommer i vår väg.

Mathem.se har idag anlänt med varorna jag beställde i helgen, frugan hade en annan beställning på Coop som anländer imorgon.
Lite dumt men jag hade ingen aning om att frugan beställt också.

Får väl strax ta tag i detta med middagen, ett uppdrag jag gärna åtar mig tillsammans med en kall julöl. ;)

Ha det bäst alla.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja nu gäller det att hålla tungan rätt i mun så att årtalet blir korrekt. Det är alltid lite knepigt i början.
Ha ett gott slut på 2021 och ett riktigt Gott Nytt År!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Då har ni mat iallafall =) bara att stoppa i frysen. Mmm jag har samma fundering....om att bli katt i nästa liv, verkar så praktiskt om man bor på ett bra ställe. Ha det bäst!

BP sa...

Ja, med tanke på tågfadäsen norr om Skellefteå häromdagen blir man ju aningen misstänksam även söderut. Å du vet väl att dåliga nyheter alltid säljer bättre än solskenshistorier - tyvärr.
2022 är lättare att komma ihåg än 2021 tycker jag, men viss inlärning behövs här med;-)
Dubbla matleveranser - hahaha! Då har ni tillräckligt med mat till åtminstone mitten av januari. Å du är ju en prepper så...
Har det bäst du med!

Ditte sa...

Bra att tåget fungerade så att dottern med make kom fram ordentligt. Har ju varit en hel del trassel med dem, inte minst norröver.
Vad gäller rea så är det inget för mig. Handlar när jag behöver något. Såg att ni också gör det.Känns bäst.
Är inte mycket för att trängas. Såg en hel del köer här i City.
Önskar dig nu en god och trevlig kväll med middag och en kall julöl.

Ama de casa sa...

Haha! Ni lär ju inte svälta över nyåret i alla fall :-)

Jag minns pendeltågseländet som rådde i Stockholmsområdet på 80-talet. Otroligt irriterande! En gång blev vi till och med omkörda av tåget som gick en halvtimme senare än det vi satt på... När jag var tillbaks många år senare så gick tågen hur bra som helst och då blev jag nästan irriterad över det. Det SKULLE liksom vara ett pendeltågselände ;-)

Vi har aldrig gillat att trängas på reor, och nu är det ju ännu värre när dumviruset härjar. Så nope. Ingen rea för oss heller.

Ha det gott!