torsdag 30 december 2021

Vaccination bokad.

 Lyckades då äntligen få till det med en bokning, i slutet av januari får jag tredje dosen och ingen är gladare än jag.
En lördag fick det bli, synd att jag inte arbetar på lördagar för då hade jag fått betald ledighet. 
Man ska inte gnälla, nä, det ska man ju inte. 
Skönt att få det gjort iallafall oavsett ledighet eller inte.

Blev en tur ner på stan igår, den första promenaden där på två år ungefär, halt som sjutton, höll på att bli infångad av djurvårdare från Universeum då jag rörde mig som en pingvin i halkan.
Lyckades kasta mig på en spårvagn i sista sekund. ;)


En halvö ska byggas nere i stan vid kajen, undrar hur det kommer att bli, höghus och hotell lite varstans, jag kände knappt igen mig igår på många ställen.
De närmsta åren kommer bli intressant att följa här i Göteborg.
Tur man bor lite utanför stan. 

Dagen före nyårsafton och imorgon ska vi förutom fira nyår även fira frugans födelsedag traditionsmässigt med kalkon och allt som hör därtill.
Tyvärr har de ordinarie deltagarna på denna fest fått ställa in sitt deltagande pga förkylningar, det blir således endast en kalkon till oss övriga som redan är här.
Enda trösten är att jag får mer kalkon att sätta i mig. ;)

Men nu tillönskar jag er alla en fin torsdag.

9 kommentarer:

Veiken sa...

Härligt att du fått en tid för nummer tre.
Oj är det pingvinhalt, då gäller det att vara riktigt försiktig så att gipset på Mölndals sjukhus inte tar slut!
Gott Nytt År till dig och din fru!

znogge sa...

Skönt att ha bokat tid för trean även om ni får vänta ett tag. Frågan är väl bara om fyran väntar snart... Eller vi ska kanske ta en sak i taget ;-)

God kväll till er!

BP sa...

Stort GRATTIS till frugan! Det blir nog en riktig fest om det är bara ni två som ska äta kalkonen (och två matleveranser) - haha:-) Tur man kan frysa in "fågeln" för förtäring senare;-)

Så det är inte bara Stockholm där det byggs precis överallt. Göteborg gör det också. Gillar nybyggen egentligen, bara de inte är så otroligt tråkiga och liknar skokartonger, vilket tyvärr de flesta flerfamiljshus och kontorshus gör. Hoppas du följer utvecklingen av den nya halvön:-) Redan nu tackar jag ödmjukast för alla fina kranar i bild nummer 2:-)
Ha en fortsatt fin torsdag du med:-)

LillaSyster sa...

Skönt att du kunde boka din 3e dos. Jag får vänta till februari och det är väl bäst att invänta kallelsen. Smarrigt med kalkon! Gott slut och Gott Nytt!

Geddfish ♥ sa...

Man är glad för alla vaccinbokningar, förutom de antivaxxade.

Stort grattis till frugan som fyller år på årets sista fina dag! Lycka till med den goda kalkonen och smörja kråset ordentligt!

Ha det bäst!

Ditte sa...

Bra och skönt att du har bokat tid för dos 3. Även om man kan bli sjuk så blir det förhoppningsvis lindrigare och det är ju en fördel.
Trevligt i sig med en tur på stan men att halka runt är inte lika trevligt.
Spännande med den halvö som ska byggas.i stan vid kajen. Intressant att se vad det ska bli.
Skickar en stor grattishälsning till fru Guldkrycka som fyller år och önskar en en trevlig dag. Och en god middag blir det ju helt klart.
Ha det allra bäst.
Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År.

Ama de casa sa...

Grattis både till den bokade tiden och till frugan! :-)

Ha nu en riktigt fin nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR! :-)

Susjos sa...

Haha, skrattade gott åt din liknelse av pingvin, tur du inte halkade!
Stort Grattis till fru Guldkrycka idag på årets sista dag, hoppas kalkonen ska smaka!
Själv ska vi gå över till våra vänner och bjudas på en tre rätters middag, inte helt fel!
Ha det fint och Gott Nytt År!

Carita Liljendahl sa...

Jag fick min tredje dos den 28 december.
Köade med finsk sisu efter den, utomhus, en timme och trettiofem minuter.
Att man inte blev sjuk på kuppen var väl ett under :-)
Vaccinet är viktigt, vill jag tro.