fredag 31 december 2021

Nyårsafton 2021.

Just nyår blir ju aningen speciellt för oss att fira då min älskade hustru en gång i tiden föddes just på nyårsafton.
70-år fyller hon idag, grattis älskling.

Med ett minimalt deltagande på plats så blev det ju helt ok ändå, för övriga blivande deltagare så kör vi förmodligen nästa helg med dem om alla har frisknat till.

Blev kalkon med kokt potatis som översköljdes med egengjord svampsås i frugans regi, hon är bra på det där.
Frugans dotter stod för tårtan, hon är ju, som en del av er kanske minns, riktigt bra på detta med just tårtor.
Här från förra tillfället, den var god den minsann. 

Dagens tårta då:
Riktigt god var den. 
Har insett att vi behöver ett större kylskåp.
Fast nu efter nyårskalkonen med alla tillbehör finns det ju lite plats iallafall. ;)
Kalkon när den är som bäst, färdig.

Men nu inväntar vi tolvslaget med lite gott i glasen.

Gott nytt år på er allihopa och tack för gratulationerna.

11 kommentarer:

BP sa...

Visste inte att din älskade fru fyllde år med en nolla. Då får jag väl gratulera en gång till. Det gör jag med största glädje:-)
Tårtorna är ju riktiga konstverk. Å skylten på tårtan fick mig att skratta gott. Älskar sådan humor:-)
Det ser verkligen aningen trångt ut i ditt kylskåp. Men är man prepper, så är man;-) Å var finns ölen, vinet? På balkongen kanske. Under vintern går det ju bra;-)

Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt (Blogg-)År!

PS. Rätt roligt, min pappa föddes den 1:a januari...DS.

Geddfish ♥ sa...

Grattis till din frus nollning, stort!
Ja, nog firade ni, alltid. Härligt!
Jag är nöjd i mitt enkla tjäll.
Gott nytt igen!

LillaSyster sa...

Grattis! Och allting skönt med ett välfyllt kylskåp. Här kom vi precis hem efter restaurangbesök med god mat =) Gott slut och ett riktigt Gott Nytt!

LillaSyster sa...

Alltid skönt....skrev jag och vips så fixade tfn en ny version.....

Ama de casa sa...

Grattis ännu en gång! Hoppas att hon inte missade att när man nollar har man rätt att fira hela året (annars är det en fyllårsmånad som gäller). Nu har hennes fyllårsår precis avslutats alltså... ;-)

Tårtorna såg helt suveräna ut!

Ha nu en braig start på 2022 :-)

Anki sa...

Grattis i efterskott till frugan!
Gott Nytt År!

znogge sa...

Stort grattis i efterskott till hustruns sjunde nolla! Min mamma fyllde år på nyårsafton men hon lever ju inte längre.

God fortsättning på det nya året!

Carita Liljendahl sa...

Vilka fina tårtor :-D
Och grattis till frugan din!
Ja, vi får vara glada att vi kan fira överlag, även om det får ske i mindre kretsar!
God start på 2022 önskar jag er!

Susjos sa...

Grattis än en gång! Tjusiga tårtor och god kalkon antar jag!
God Fortsättning på det nya året!
Ha en fin kväll!

Veiken sa...

Ett stort GRATTIS i efterskott till din älskade fru! Ni får fira dubbelt, både nyår och födelsedag! Man kan fira i dagarna två också. Det gäller att passa på!
:)
God fortsättning på 2022!

Ditte sa...

God fortsättning önskar jag er och ett extra grattis till hustrun på den stora dagen. Visserligen lite i efterskott men varmt och innerligt. Förstår att det blev en fin dag med god mat och en tårta som var både god och fin. Och med en träffande text.
Önskar dig fortsatt fina dagar och till att börja men en fin kväll.