onsdag 5 januari 2022

Det var den arbetsveckan....

 endast fredagen bestående av att "jobba hemma" återstår.
Har lite scheman jag ska får ordning på för egen del, med så många ungar med separata scheman så får man ju anpassa sig till det så att man får en översikt.

Har varit lite krasslig i veckan, sviter av en gammal förkylning så min röst har tappats totalt emellanåt, låter som om jag druckit en flaska whisky om dagen i en månad ungefär.
Lite trötthet på det och datorn här hemma får vila sig helt enkelt.
Därav inget bloggande men det tar jag väl igen resten av veckan nu. ;)

Var ju tänkt att vi skulle haft födelsedagsfirande nu till helgen men vi satsar nog på en annan helg, många krassliga inklusive oss själva, bäst att vara försiktiga i dessa tider.

Jag och min vän kapten blåtand tillönskar er en fin kväll.


8 kommentarer:

znogge sa...

En behaglig arbetsvecka med andra ord :D Skönt dessutom att kunna jobba hemifrån på fredag vilket jag tror att många gör.

God kväll till dig oh kapten Blåtand också :D

BP sa...

Ha en riktigt bra fortsättningen på kvällen du med. Å om du redan har en "whiskey-röst" kan du lika gärna dricka några glas idag och imorgon. Du är ju ledig resten av veckan.
De flesta jag pratat med den här veckan är sjuka eller förkylda rättare sagt. Ingen verkar ha drabbats av Covid-19, men de jag pratat med orkar inte ens testa sig, då det antingen inte finns testkits kvar på apoteket eller testresultaten dröjer upp till tre dagar. Ja, ja!
Vet inte hur England gör som delar ut testkits på varje gatuhörn och ställer upp vaccinationstält överallt. Ändå har det hundratusentals nya smittade varje dag. Hoppas verkligen att vi klarar oss som vu gjort hittills - lindrigt alltså.

LillaSyster sa...

Smart att flytta på firandet =) Ha en bra kväll och lycka till med schemat! Jag har gjort många scheman då jag jobbade i förskolansvärld - tyckte att det var kul!

Ditte sa...

Trist med krasslighet. Och firandet i sig kan ni ju ta vid ett annat tillfälle när fler är pigga.
Tror helt klart att en whisky eller två är bra för hälsan och förkylningen. Ja, mot det mesta.
Lycka till med schemat.Du får säkert till det.
Ha det allra bäst och se till att bli piggare.

Ingrid sa...

Det verkar vara många som är krassliga nu.
Krya på dig!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Nu verkar krassligheten öka bland folket. Inte bara Covid utan allt annat. Vi är inte lika isolerade.

Än håller jag mig frisk totalt, förutom ryggvärk, som just nu är något lugnt. Tar en ingefärashot varje morgon.

Du får krya på dig! Varmt honungsvatten lär lindra och kanske lite whisky därtill?
Trevlig Trettondag!

Ama de casa sa...

Jag minns att jag rekommenderade en whisky mot din förkylning, men du tog nog i liiite väl mycket... ;-) Skämt åsido - krya på er! Och det var ett väldigt klokt beslut att flytta fram firandet, man kan inte vara nog försiktig när läget är som det är.

Ha en fin trettondag!

Anki sa...

Klokt beslut att vänta med firandet. Många som är sjuka nu ... inte bara covid, utan även helt vanliga förkylningar ...
bra att kunna jobba hemifrån.
Ha en bra Trettondag!