söndag 30 januari 2022

Så närmar sig helgens avslut.

Men först ska vi väl bara avnjuta denna söndag.
Middagen är inmundigad  för denna dag, det fick bli schnitzel med kokt potatis och svart vinbärsgelé vid kanten av gräddsåsen som täckte det hela.
Gott, gott, gott.
Fredagskvällen bestod av malt som förgyllde tillvaron, denna gången blev det öl, malt används ju också till Whisky och julmust.
Jag är ju ingen ölmänniska men jag gjorde ett undantag denna gång, kanske jag kan lära mig att gilla det, det var ju gott denna gång trots allt. ;)

Lördagen tillbringades framför "Stargate, SG1" på DVD en stund för att sedan övergå till att slappa på soffan, tyckte att jag förtjänade det då "Malik" rörde om utanför fönstret.
Det var ju sjutton vad det blåste men nu tycks det vara över, bådar ju gott inför morgondagens expedition till min arbetsplats för en ny arbetsvecka.
Söndagsångesten tycks inte infinna sig denna söndagen heller, knappt man tror att det är sant ju men det är det.
Kapten blåtand och jag tillönskar er en fin kväll.

Ha det bäst.

10 kommentarer:

znogge sa...

Malt är inget för mig men det finns ju andra alternativ. Tyvärr har helgerna en tendens att gå på tok för fort men det är bara att hänga med i svängarna.

God söndagskväll!

LillaSyster sa...

Malik verkar ff leva kvar här, han har gått illa åt mycket för mig....suck jag hoppas att han dör ut.

Glad att läsa att din söndagsångest är borta =) Ha en bra ny vecka!

BP sa...

Då har ni festat loss ordentligt med tanke på antalet tomburkar;-) Är ingen ölkännare, men älskar öl under sommaren för att släcka törsten. Å din middag lät yummie, yummie (minus vinbärsgelé då;-)).

Malik håller på som bäst här just nu, men inte så farligt. Den började sina framfart mitt på dagen idag. Eftersom det regnade hela dagen igår och Malik drog med sig liiiite snö så är vägarna häromkring isrinkar och bilarna måste avisas. Med andra ord, jag stannade i idet.

Älskar din Kapten Blåtand. Så kul att du fick "ärva" honom:-)

Susjos sa...

Härligt att slippa söndagsångest, fortsätt så! Hoppas dock att ovädret Malik drar snabbt förbi!
Jag är inte heller nån öldrickare av rang, men när jag nu skulle vara vit i en månad så kollade jag in de alkoholfria ölsorterna, ja även vinerna ,men de smakar som bekant mest som vinbärssaft. Men ölen, jösses säger jag bara, de smakar öl! Har väl aldrig druckit så mycket öl som denna månad, haha, dock alkoholfri, Leffe blonde alkoholfri hittade jag på systemet, och favoriten köpt på ICA heter "Brooklyn Special effects" mums så gott, lite enklare att vara alkoholfri när det finns god öl att välja på!

Ha en fin söndagkväll och hälsa Kapten Blåtand!

Ditte sa...

Skönt att du är vid gott mod inför nästa vecka.
Pratade med göteborgare idag och även de tyckte det blåst rejält. Men de hade inte blåst iväg i alla fall. Bra så. Hoppas nu nästa vecka blir mer blåsfri.
Vad gäller öl tycker jag det är gott ibland. Beror på.
Låter som om du och fru Guldkrycka haft en bra helg.
Och nu hoppas vi på en bra vecka.
Ha det gott

Geddfish ♥ sa...

Ja, helgen är slut.
Jag satt här igår och läste dina ord men fick inte iväg någon kommentar.
Så då önskar jag en ny fin vecka!

Ama de casa sa...

Maten lät smarrig!
Hmm... Mysko att din söndagsångest har försvunnit, men jag tycker inte att du behöver leta så noga efter den... :-)

Ha en fin start på veckan!

Anki sa...

Lite sen här hos dig - helgen är definitivt över och förmodligen arbetsdagen också!
Ser ut som en trevlig helg i alla fall!
Ha en fin måndagseftermiddag/ kväll!

Lotta sa...

Ny månad och nya möjligheter! Din helg såg också ut som om den var till belåtenhet, precis som min.
Men nu är det jobb igen. Bara till at få det gjort så är det snart dags för ledighet igen.
Ha en bra tisdag och njut av att stormen är över!

Veiken sa...

Öl är inte min grej alls! Men som sagt det finns annat! Skönt att orkanen drog vidare och inte orsakade en massa skada för folk!