torsdag 3 februari 2022

Och så är det snart fredag igen.

 Snön kom ju i veckan igen, jag älskar snö men nu kändes det bara fel av någon anledning, inga snöbollskrig i korridorerna alls ju så jag antar att kidzen kände samma sak, eller så var det pga att det var dålig kramsnö, förmodligen det sista alternativet. ;)

Fick väl till det med bilderna här på onsdagsmorgonen men nu är den bortskrapad helt från gångvägen iallafall.
Vid idrottshallen tog det ett tag att få bort det men de lyckades till sist såg jag när jag passerade idag.

Jag älskar verkligen bilder med snö men yrkesmässigt så ställer det ju ibland till det, men barn är ju barn, såklart att de ska ha kul med all snö, fattas bara, fast helst inte i korridorerna. ;)

Zillen och Ozzy tillönskar er en fin kväll.

Jag också, vi ses.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Trevlig kväll till er också! Snöar här nu såg jag. Jag vill ha vår nu....men den ser ut att dröja ett tag till.

BP sa...

Vilken rolig bild på Zillen och Ozzy:-) Å vilka lyckade kvällsbilder på snölandsskapet. Fotona är så fina att jag nästan börjar gilla snö, fast bara nästan;-)
Minns ju när jag var liten. Snöbollskrig men först och främst byggande av snögubbe var en självklarhet. Det sistnämnda ser man ytterst sällan nuförtiden. Snöbollskrig i korridorerna förekom inte. På den tiden blev man bestraffad för sånt;-)

Önskar dig också en fortsatt fin kväll:-)

znogge sa...

Så fina Zillen och Ozzy är!

Ja, nog tycker eleverna att det är kul med snö och det är väl okej men när de har snöbollskrig inomhus då har det gått för långt.

Ha en finfin kväll!

Ditte sa...

Jättefina bilder! Här fick du verkligen till det.
Lite snö har kommit här också men nu kan den ju börja dra sig tillbaka.
Skönt att era elever inte tyckte det var värt att satsa på snöbollskastning så det blev lite lugnt.
Härliga bilder på Zillen och Ozzy.
Önskar dig också en fin kväll och en bra fredag.

Susjos sa...

ÅH...bästa bilden på Zillen och Ozzy ju! Gissar om jag saknar en katt här hemma nu när jag bara går hemma och är sjukskriven!
Och nja... det räcker väl med snö nu?
Ha en fin fredag, och ledig helg!

Ingrid sa...

Jag tänker med saknad på Grållen och Svarten när jag ser dina fina katter!
Ha en fin fortsättning på kvällen!
/Ingrid

Anki sa...

Zillen och Ozzy ... vilka härliga namn!
Nu fredag och jag önskar dig en bra dag!

Ama de casa sa...

Och nu är den här, fredagen! Oj vad veckorna rusar, det känns som att "På spåret" sänds varannan dag, typ... ;-)

Snöbollskrig i korridorerna? På min tid skulle det ha blivit kvarsittning av såna tilltag, men kvarsittning är väl kränkande nuförtiden kan tro.

Vilken fin bild på Zillen och Ozzy!

Ha nu en fin fredag och en braig start på helgen :-)

Veiken sa...

Snö är inte min grej någonsin på utsidan, men på bild kan det vara riktigt läckert!
Dina katter är så fina med riktiga kattnamn!
Ha det bra!

Geddfish ♥ sa...

Gillar absolut inte snö men gillar fotot på Zillen och Ozzy, jag - kattälskare!
Trevlig lördag!