söndag 20 februari 2022

Söndagen är här...

 och förkylningen har gått tillbaka helt känns det som, återgår därmed till skolan imorgon.
Skönt att det inte blev värre än så, en "G&T" hjälpte nog tror jag, eller om det var två. ;)

OS då, vilket medaljregn det varit över fosterlandet detta OS, man känner sig riktigt nöjd ju till och med.
Men Hockey gick det ju inte fullt så bra med, men man kan ju inte få medalj i allt tyvärr, stort grattis till guldet Finland, det förtjänade ni verkligen.
Alla tre samlade för en gångs skull, då gäller det att vara på hugget med sin kamera.
Smakboxen anlände ju i dagarna här, vet inte vad jag ska säga om denna rätt som ingick i lådan men helt genomdålig var den ju inte trots att den var "köttfri".
Sådant fanns ju inte när en annan var liten.
Den blåa himmeln i torsdags skojar man ju inte bort i rappet direkt, en fin dag minsann, tycker mig ana  en liten blå himmel även idag, fast bara på ena sidan av vårt boende, vi får väl hoppas på några fina dagar i veckan som kommer.

Ha en fin söndag nu alla.

13 kommentarer:

Znogge sa...

Ett bra vinter-OS får man väl ändå säga. Det kan ju inte bli medalj i allt.
Skönt att förkylningen är bättre.

God söndag!

Ingrid sa...

Så skönt att förkylningen gett med sig nu. Ha en riktigt skön söndag!
/Ingrid

Anki sa...

Bra att förkylningen gett med sig - Säkert var det tack vare G & T!
Aha ... ni har alltså tre katter! Vad heter den tredje? Zillen och Flizan vet jag ju, men som sagt inte den tredje :)
Bra OS för Sverige och kul att Finland tog guldet i hockeyn!
Ha en fin söndag!

LillaSyster sa...

Finaste trion! Förstår att man måste vara snabb med kameran. Nja jag föredrar nog kött =) Skönt att du är pigg igen =)

BP sa...

Jättebra att du är frisk igen:-) Nu är det drottningen i ENgland som drabbats, inte av förkylning utan av Covid-19. Så synd att hon snubblade på målsnöret då.

Visst var det kul att Finland vann guld i ishockey. Äntligen. De lär nog fira rejält när de kommer hem:-)

Sveriges OS-facit är helt underbar! Hade inte förväntat mig så många medaljer. Så kul! Jag menar de satsar ju verkligen all sin tid på sin idrott och att kunna få "kröna" allt slit med en medalj vart fjärde år är stor.

Några underpresterade, vilket var otippat - typ Sebastian Samuelsson, Hanna Öberg och Frida Karlsson, för att inte tala om Charlotte Kallur, men de tre först nämnda kommer nog igen om fyra år i Italien.

Ha en fin söndagskväll nu och en bra början på nästa vecka:-)

BP sa...

Me again: Glömde ju säga - så himla korkat med den köttfria köttfärssåsen. Så himla motsägelsefullt och skrattretande. Kalla såsen vad du vill men inte köttfri köttfärssås. Grrrrrrrrrrrrr.

Ditte sa...

Jättefin bild på de ter katterna. Förstår att det vill till att vara rask med kameran när de är sa,lade. Visst tror jag att en eller ett par G&T bidrog till att förkylningen försvann.
Vad gäller köttfri köttfärssås så tycker inte jag den finns Den borde få heta något annat. Likadant med köttfria köttbullar. Puh!(äter gärna vegetarisk mat men man ska inte då blanda in kött i namnet på rätterna.)
Önskar dig en fin kväll och en bra start på veckan.

Ditte sa...

PS! Glömde ju OS! Bra jobbat av de svenskar som varit med. Och stort grattis också till VM guld till Finland i hockey och till Therese Johaug som vann tre-milen. Strongt!

Geddfish ♥ sa...

Löjligt med dessa omskrivande namn. Jag vet ju att de finns. Jag har köpt Smakbox en gång, för mig 0 gånger fortsättningsvis, nej passade inte mig ensam människa. Däremot vet jag många som tycker detta är toppen med nya smaker.

Gott att du mår bättre!

Susjos sa...

Va spännande med köttfri köttfärssås, det är ju bra att äta lite mindre kött, kul att den smakade.
En sån fin bild på alla tre sötingar! Å så kul att Sverige tog så många medaljer i OS, tror det blev 18 stycken.
Kul också att du såg Mello igår! Å visst var Bagge bra, hade hoppats att Lisa Miskovsky skulle ta den andra finalplatsen, men hon gick i alla fall till semifinal!
Ha en bra start på veckan!

Lotta sa...

Grattis till Finland, de har väl kämpat i nästa sjuttio år för den medaljen så det kan de ju vara värda. Sverige har varit grymt duktiga. Jag har inte kollat så mycket men jag har suttit tillsammans med en av mina brukare (hatar detta ordet men jag har inget bättre) och tittat på grabbarna Edin.
Bra att du snorat klar så att du får komma igång igen.
Finaste gosenosarna!
Ha en bra vecka nu och glöm inte halsduk och mössa :-)

Ama de casa sa...

Skönt att förkylningen är väck, GT hjälper ju mot det mesta ;-)

Det har verkligen varit kul och spännande att titta på detta OS, stort GRATTIS till Sverige som knep så många medaljer!

Fin bild på högen med katter :-)

Ha en braig start på veckan!

Herr Nilssons Fru sa...

OS var kanonbra. De här med köttfria kötträtter :) de är väl så att det mest är kryddorna som gör smaken o inte köttet för då vore nog detta helt omöjligt.
Jag har aldrig smakat så jag kan inte uttala mig. Har köpt köttfritt pålägg några gånger o de har varit jättegott.
Nu är de dystra tider och krig 2022, undrar just vad de ska sluta. Ska han starta ett världskrig. Uch o fy.
Kramiz