torsdag 17 februari 2022

Torsdagens lilla blogginlägg.

Så vann Sverige mot Kanada igår i Hockey, var ju ganska tight där ett tag tyckte jag nog.
Men nu blir det semifinal mot Ryssen imorgon, ser fram emot detta faktiskt trots att jag inte är så väldigt sportintresserad, men hockey är ju hockey, det är mer än en sport egentligen på något underligt vis.

Medaljerna radar upp sig i detta OS, man är lite stolt nästan ju, precis som sig bör.
Den tjugonde är det över med OS för denna gång och vi får se då hur många medaljer det blev för oss denna gång.

Ukraina då?
Ja, hur ska denna katt och råtta lek utkristallisera sig i slutändan?
Aktierna går tydligen upp i vapenfonder i USA läste jag, man vädrar ett krig minsann.
Vi får väl se hur det blir när allt är klart.

Men nu ska jag fortsätta titta på curlingen, spännande ju.

Zillen och Flizan njuter av tillvaron.

Ha det bäst nu alla.

9 kommentarer:

BP sa...

Zillen och Flizan verkar också gilla curlingen. Precis som i ishockey igår är det lika jämt mellan Sverige och Kanada i curling just nu. Spännande, jo kanske. Måste säga att jag inte förstår "logiken", läs: reglerna av curling. Och det trots en väldigt pedagogisk genomgång av Annette Norberg i studion häromdagen. Jag hajar inte.
Tror inte heller på en svensk seger mot Ryssland, men skalpen Canada satt fint tycker jag.
Ukraina - ja, vad ska man säga? Det är ju inte första och lär inte bli sista gången som Putin kommer att bjuda på en maktdemonstration. Nästan så att man vänjer sig och saknar när det INTE sker.

Gunnel sa...

Måste erkänna att jag inte såg matchen. Jag överlåter den slags tittande till min man så tar jag hand om deckarna. Rättvist! Hoppas du känner dig bättre idag.

znogge sa...

Så fina era katter är! Själv har sett väldigt lite från OS men håller mig uppdaterad när det gäller medaljerna.
Ukraina ja... Självklart ett orosmoment att "ryssen" är i farten igen.

Ha en bra torsdagskväll!

LillaSyster sa...

Zillen och Flizan så fina, de kanske också följer OS?
Ja du katt och råtta lek.....bara att hoppas på det bästa. Ha en bra kväll!

Ditte sa...

Mycket intressant och spännande på OS. Och ännu ett guld . Så bra kämpat av Sandra Näslund att ta guld.
Återstår att se hur det går med damhockeyn. Håller tummarna.
Curlingen var rolig att se och det gäller ju att vara strategis.
Vad gäller hur det blir i Ukraina känns som en öppen fråga.
Härliga bilder på katterna. Kanske curling på gång-
Ha det fint och trevlig kväll.

Susjos sa...

Mysig bild på Zillen och Flisan! Curlingen förstår jag inte, kanske för att jag inte kan reglerna! Hockey däremot är kul!
Ja, det som händer mellan Ukraina och Ryssland...verkligen en katt och råtta lek...läskigt är det!
Ha nu en fin fredag!
Kram från en lyckorusig farmor!

Veiken sa...

Vi vann curlingen kan jag meddela. Minst silver.... bra av "oss"
Vi är ju på rätt sida världen, så tiderna passar oss precis om man vill se OS!
Ukrainadelen är en riktig rysare. Hoppas Putin och andra höga gubbar tar sitt förnuft tillfånga och beter sig som folk!
USCH vilka gubbar!

Anki sa...

Härlig bild på Zillen och Flizan!
Curlingen blev en riktig nagelbitare! Heja Sverige!
Ukraina ... ja, vad ska man tänka.
Ha nu en bra fredag!

Ama de casa sa...

Ja, nog har det gått bra för "oss" i OS - himla roligt :-)

Visst känner man stolthet över tjejerna och killarna! Ungefär som jag känner stolthet när jag ser IKEA runt om i världen trots att jag personligen inte har gjort nåt för den affären. Ja, annat än att sponsrat dom med att köpa korv, köttbullar och värmeljus där :-D

Ha en fin start på helgen!