onsdag 16 februari 2022

Onsdagen är inne på halvtid....

och undertecknad beslöt stanna hemma i morse med ont i halsen och huvudvärk, rekommendationerna och skolans policy säger ju att det ska vara så.
Fick sedan reda på här att Covid åter igen har börjat valsa runt på skolan, fint att det inte är så många där men ändå.
Har ett självtest kvar och avvaktar väl till imorgon med att använda det.
Men jag är inte så orolig, är ju trippel-vaccinerad och dessutom håller jag ännu avstånd till medmänniskorna, men man vet ju aldrig.

Men måndag och tisdag avlöpte ju väl yrkesmässigt, 40 kidz var tydligen anmälda till vår lovskola, hörde att det tydligen fungerar riktigt bra.
Fler ur årskurs nio kommer att gå ut med fullständiga betyg och de yngre får det lättare resten av läsåret, bra.

Men själv höll jag ju på med "annat", har ju utfört min obligatoriska kontroll av alla rum på skolan, det var inte alltför jävligt trots allt.
Bytte några lysrör, bytte ut delar på en toalett, rapporterade in andra "fel" och "brister" till ansvarig instans inom grundskoleförvaltningen.
Men det var inte så illa denna gång alltså, vi håller efter våra gamla byggnader med "innehåll" så gott det går.

Men nu ska jag ta och kurera mig, känns inte så jäkligt, jag lyder ju bara order och stannar hemma vid förkylningssymtom.
Får kanske bli en Gin och Tonic ;)
Eller en glass kanske ur vår, sen i går, åter välfyllda "glasslåda".

Ha nu en fin dag alla.



10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ta du och kurera dig med glass och gin.....då blir det åtminstone roligare att vara sjuk. Vi hoppas att det går över fort.

BP sa...

Visst, har man förkylningssymtom ska man ju stanna hemma. Så du gör helt rätt. Å det sägs ju att alla kommer drabbas av Covid före eller senare så...
Är varje gång riktig glad när du bloggar positivt om ditt jobb och den förbättrade situationen på din skola. Det är du såååååå värd.
Fick mig även ett gott skratt när jag läste att du bytte delar på en toalett. Det hade jag velat se - hahaha;-)
Ta dig en G&T nu i medicinskt syfte såklart;-)

znogge sa...

Då är det bara att stanna hemma tills man är friskt igen. Även om restriktionerna är borta så ska man vara hemma när man är sjuk.

Ta både en glass och en G&T tänker jag :D

Krya på!

Ingrid sa...

Hoppas att det bara är en vanlig förkylning du fått.
Krya på dig!
/Ingrid

Susjos sa...

Glass är ju bra mot halsont, eller hur? Och en G&T är säkert bra det också!
Krya på dig!
Ha det så bra du kan!

Geddfish ♥ sa...

Ja, allt är ju inte Covid, inte ens Covid 15, som en ifrån Moldavien försökte pränta in i mig igår em. Du får läsa om det imorgon.

Kurera dig du med glass och så en GT!

Ditte sa...

Visst ska man vara hemma om man inte är pigg. Nej, allt är verkligen inte Covid men kan ju smitta ändå.
Bra med lovskola och att många var på plats. Men om de jobbade på under terminen så kanske de inte ens behövde komma.
Och fint att lokalerna fick en genomgång.
Tror helt klart att en G&T är kurerande.
Önskar dig god bättring.

Anki sa...

Glass är bra mot halsont och G&T mot allt annat!
Krya på dig!

Ama de casa sa...

Tonic lär ju vara febernedsättande så en GT passar ju utmärkt som medicin :-)

Fortsätt krya på och ha en fin dag!

Lotta sa...

Tack! Jag tog en glass, hoppas det var okej!
I morgon är det sportlov i denna delen av Sverige.

Ha det gott