söndag 13 februari 2022

Söndagen den 13/2 2022.

Men visst, det där snuset fungerade ju trots allt, jag överlevde således och hoppas nu bara att jag inte tröttnar på det förrän påsen är slut, 400 prillor är ju ändå 400 prillor, enda kruxet är väl att det är mindre snus i dessa prillor så egentligen är det bara trehundra, men det fungerar det också. ;)

Men nu  är det ju söndag igen, vi är i mitten av månaden ungefär, februari har ju bara 28 dagar, månadens lön betalas ut den 24 redan, visst, det fungerar det med.
Den 28 är dessutom årsdagen för mordet på vår statsminister Olof Palme.
De som låg bakom det visste vad de gjorde, jag tror således på en konspiration med x antal invigda deltagare.
Men man lär väl aldrig få reda på sanningen, inte under min livstid iallafall.


Men vad ska jag nu ta mig till denna söndag, liten sväng för robotdammsugaren får det väl bli, lite golvskurning, jo, så får det allt bli.

Tror jag bestämt kan höra soffan kalla på mig, ja, jag lyder, hoppas jag kan ta mig upp sedan bara och trycka på robotdammsugarens startknapp. ;)
Flizan hälsar.

Ha det fint nu alla. 



11 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag skulle behöva en Flizan, så himla gott med katt.
Önskar en fortsatt fin söndag och låt Roboten jobba!

znogge sa...

Så länge det är nikotin dem så ;-) Vi kör med lågpris och högpris. Omväxling förnöjer.
Tyvärr tror jag aldrig att vi får reda på vem som mördade Palme. Utredningen var halvtafflig från början och bättre blev det inte. Frågan är om rätt personer ledde den. Men visst, var det fler än en inblandad så kanske...

God kväll till er alla!

BP sa...

Vilken underbar bild på Flizan:-) Du har bloggdresserat henne/honom väl:-)
400 prillor - ja, det motsvarar två limpor ciggisar. Så nu är frågan hur många dagar/veckor prillorna räcker...
Det där med Palmemordet lär aldrig komma till en upplösning. Men Christer Pettersson var inte mördaren;-)
Önskar dig en toppen början på veckan:-)

LillaSyster sa...

Finaste Flizan. Hoppas att städningen gick bra och att snuset ska smaka. (Själv skulle jag aldrig få för mig att stoppa det i munnen inte några stinkpinnar heller för den delen) Men var och en gör som den tycker.
Jag väntar med spänning på kaffeupplösningen! Ha det gott nu härliga Micke!

Susjos sa...

Saknar verkligen en katt här hemma, så tack för bilden på Flizan!
Här sitter jag i soffan och om jag ska dammsuga, vilket behövs...då måste jag röra på mej, och det gör jag inte i kväll i alla fall!
Bra att snuset smakade okey, sparade in lite slantar där!
Ha en fin start på veckan!

Åke sa...

Ja Palme mordet ja... en stor skandal ett det inte är löst.

Ditte sa...

Bra att snuset var brukbart för du har ju en del av det.
Ja, mordet på Palme ja... Klart att det finns de som vet. Och Palme var ju inte direkt omtyckt av alla. Frågorna runt är många. Hela utredningen är och var så dåligt skött.
Låter bra att du vilar dig i form efter att ha motionerat robotdammsugaren.
Önskar dig en bra start på veckan.

Anki sa...

Finaste Flizan ... saknar min Sixten.
Nu måndag - så jag önskar dig en fin alla hjärtans dag!

Ama de casa sa...

Hej, hej Flizan! :-)

Jag tycker det var dumt att dom tog bort preskriptionstiden för mord just innan Palmemordet skulle preskriberas. Det gör att vi aldrig kommer att få veta vad som egentligen hände...

Ha en fin Alla hjärtans dag!

Herr Nilssons Fru sa...

Bra att snuset funkar om du köpt på dig så mycket :) Jo Palmemordet minns jag väldigt väl, läste om det i morgontidningen på min födelsedag och första tanken var, nää, nu tror nyheterna att det är första april. Dessvärre var de inte så. Den tidningen har jag sparat sedan i alla år. 36 år och den är som ny. Nix vem som gjorde det får vi aldrig veta.
Så du har en soffa som kallar på, de låter rent livsfarligt haha.
Men skönt emellanåt.
Kramiz o go tisdag.

Lotta sa...

Sötaste Flizan. Ser ut som om soffan kallade även på henne.
De flesta minns nog vad de gjord den gången de fick veta att Olof Palme blev skjuten. Palmeutredningen var ju en flopp, men troligtvis så var det fler inblandade än vad man kan ana. Tror aldrig vi får veta sanningen ändå.
Snus verkar du ha så du klarar dig ett tag :-)

Önskar dig en finfin onsdag med allt trevligt som den kan ha att erbjuda dig!