lördag 12 februari 2022

Den härliga fredagen arkiveras härmed.

Visst är det skönt för oss som arbetar måndag till fredag när just fredagen anländer, alla är trötta efter en veckas arbete, kidzen i skolans värld drar mycket energi ur oss men det bjuder vi på antar jag. 
Blev en fin dag igår yrkesmässigt och även en fin kväll efter det, precis som det ska vara, helst. 

Nu väntar ett sportlov med lovskola måndag till onsdag, men undertecknad ska tydligen syssla med "annat" tillsammans med några andra.
Detta blir spännande, undrar hur mycket kaffe man kan dricka på en dag?
Utlovar en rapport om just det i slutet av nästa vecka. ;)

Fick ett litet anfall av ansvarslöshet och ett sug efter att få chansa lite här i livet i veckan som var, beslöt att prova ett nytt snus, en "lågbudgetvariant".
Lite spänning måste man ju ha i livet trots allt. ;)

Brukar ju hålla mig till "granit" eller "general" i vanliga fall sen många år tillbaka, det var jättelänge sedan jag snusade de billigare sorterna.
Hoppas jag överlever detta nu bara.

Men nu tillönskar jag er en fin lördag.

10 kommentarer:

Åke sa...

Ja prova gärna en selfie svar du med :) Snus går helt bort för mig... har provat två gånger och kräks bägge gångerna. Jag har ett stort minne som liten jag och en granntjej salade till en dosa röda lacken (1,25:-) Vi hade en koja över en bäck där jag fick hänga ut...kanske jag var 9-10 år. Då var man inte tuff. Lov låter lockande ja :)

Geddfish ♥ sa...

Då får jag önska dig och frugan en fortsatt go helg. Dessutom en fin halv lovvecka!
Det är nog sportlov här i stan också denna tidpunkt.

Röka och snusa, usch. Jag har rökat lite för 30 år sen, kan inte tänka mig dessa gifter numera, haha, jag har nog chansat klart.

Anki sa...

Omväxling förnöjer ...
Önskar dig en trevlig helg och trevliga lovdagar!
Testar din fisksoppa idag. Snart färdig. :)

Ingrid sa...

Hoppas att det går vägen med snusbytet. Det låter verkligen äventyrligt!
Ha en fin helg!
/Ingrid

Susjos sa...

Spännande med ny snus, hoppas det smakar! Jag brukar ju ibland "låna" en mini catch dry av maken, den är helt okey!
Ha en trevlig lördag kväll!

Herr Nilssons Fru sa...

Oh nu är det lördag. Visst är de så att fredag är en skön dag och man är lite småtrött och däven efter arbetsveckan. Nytt snus - hoppas du överlevde det.
Jag försökte lära mig snusa när jag slutade röka men de gick inte, inget för mig.
Skönt med lite annat göra o ha alla barnen hemma. Spännande o se vad det blir.
Kramiz

BP sa...

Skoj att läsa att du gillade din arbetsvecka. Du har verkligen gjort en helomvändning vad gäller skolan, och det är jag riktigt glad för.
Snus - just nu är det en djungel av nya märken precis överallt, billiga som dyra. De flesta verkar satsa på ett "vitt utseende", vilket jag kan köpa. Jag menar brunt snus som rinner mellan tänderna är ju inte så värst upphetsande. Vem vet, de nya sorterna är kanske även luktfria, precis som den senaste uppfinningen vad gäller cigaretter...
Ha en riktigt fin kväll med Mello nr. 2 kanske:-)

Ditte sa...

Skönt med dels fredag och dels sportlov nu. Och inte minst att det blev en bra vecka.
Intressant vad du ska syssla med den här veckan men om ni är ett gäng "goa" personer kan det ju bli trevligt. Antagligen
blir det en del kaffe-
Ser fram emot en rapport.
Om ett nytt snus kan ge lite spänning i tillvaron så varför inte- Hoppas du klarade det bra.
Önskar dig en fin helg.
Ha det bra.

Ama de casa sa...

Hoppas att smaken på snuset ska falla dig på läppen. Eller under läppen kanske blir bättre ;-)

Skönt med en lovvecka med lite andra uppgifter.

Ha en skön söndag!

Gunnel sa...

Skönt med sportlov. Här i söder är det inte förrän nästa vecka. Hoppas det blir nåt intressant du ska syssla med under veckan. Ha det gott.