torsdag 10 februari 2022

Torsdag igen.

Så närmar det sig fredag igen och yrkesmässigt har det varit en fullt acceptabel vecka, lite gruff i måndags förstås men inte av allvarlig natur som tur var.
Man får ju försöka ligga "steget före" så gott det går.
Men nu kommer ju fredagen runt hörnet och en helg efter det, denna helg ska jag även göra en fisksoppa vi gjorde i hemkunskapen.
Smaskens. :)



Så gick ju Ingvar Oldsberg bort idag, en av våra stora göteborgsprofiler och en i mina ögon "go gubbe", har träffat honom flera ggr och fick alltid ett glatt och varmt bemötande.
Man visste ju om att han var krasslig men inte att det var så illa.
Vila i frid Ingvar, du är saknad.

Nu tillönskar jag er alla en fin fredag i förskott, ha det bäst.

8 kommentarer:

znogge sa...

Även om veckan varit dräglig så är det alltid skönt när helgen närmar sig tycker jag.
Fisksoppa är alltid ett säkert kort tycker jag.

Ha en god kväll nu!

LillaSyster sa...

Underbart att du har recept kvar!
Ingvar kommer att vara saknad av många. Trevlig helg och njut av din soppa =)

BP sa...

Att Ingavr Oldsberg gick bort idag kom som en stor (negativ) överraskning för mig. Han var ju en riktig duktig sportjournalist ine Mr. "På Spåret" och Mr. "Bingolotto". Han var verkligen en riktigt go gubbe:-)
Din fisksoppa låter himla god. Å om du frågar mig så får du gärna utelämna morötterna, alternativt se till att de inte är sönderkokta;-)

Ha en fortsatt bra kväll och en bra början på helgen sedan:-)

Susjos sa...

Mums med fisksoppa, ikväll gjorde jag istället en kokosdoftande morotssoppa med linser,lime och basilika, ett gammalt recept från Linas matkasse, den är inte dum alls.

Trist med Ingvar Oldsberg, verkligen, vila i frid!
Ha en fin helg!

Ditte sa...

Skönt att fredagen kommer och att du haft en bra vecka. Fisksoppa låter bra i mina öron och ögon.
Ingvar Oldsberg minns jag sedan många år tillbaka och en allsidig och kunnig tv- profil var han.
Öskar dig en bra fredag.

Lotta sa...

Mums vad jag blev sugen på fisksoppa. Jag snor ditt recept, så kan mitt barnbarn som ska bo hos mig helgen koka den.
Ingvar Oldsberg och jag har plockat jordgubbar ihop, på en tävling. Jag vann, över honom men det fanns de som var snabbare. Vi har även träffats vid några andra tillfällen, jag gillade honom också. En kul kille.

Smaklig spis!

Anki sa...

Sorgligt när en sådan personlighet går ur tiden och gör det alldeles för tidigt. Visste att han var sjuk och har läst att han hade svåra smärtor, så för honom var det nog kanske en befrielse.
Tack för receptet ... sparas och ska absolut testas.
Ha nu en fin fredag Micke!

Ama de casa sa...

Fisksoppa är inte dumt det, fast det var länge sen vi gjorde en sån.

Verkligen tråkigt att Oldsberg inte finns med oss längre. Håller med om att han var en go gubbe.

Ha en fin fredag!