söndag 6 februari 2022

OS invigdes ju i dagarna här...

 och lite av just invigningen såg jag ju från min plats i min mancave där jag satt och kollade på lite tv-serier, men jag såg lite från vardagsrummet där frugan kikade på det iallafall.
Räknas det som att ha sett invigningen? 
Jodå, åtminstone i min värld. ;)
Dessutom har det ju blivit lite medaljer redan, härligt.

Melodifestivalen skymtade jag bara lite av där jag satt framför min egen tv, såg några glada människor där i slutet som jag antar vann eller gick vidare.
Blir ju att kolla i finalen sen vilket bidrag vi skickar iväg.

Tror det är sista veckan som kommer här nu innan februarilovet, extraskola tre dagar för de som behöver, lite städning och annat efter det antar jag.
Ganska avkopplande med en sådan vecka emellanåt, jag klagar inte, absolut inte, men det hade varit skönt att vara ledig....en "40-timmars" eviga dilemma.

Men nu blir det lite tv-serier igen, ha en fin kväll alla.


12 kommentarer:

znogge sa...

Skönt med var sin TV när man inte vill se samma program. Vi har också två stycken vilket är väldigt smidigt.
Här blir det lov först vecka 8 men det är inte långt borta.

God söndagskväll!

Susjos sa...

Två TV-apparater är ett måste i detta hus! Min man och jag tycker om helt olika saker, men såklart samsas vi vid en TV ibland också, hihi! "På spåret" ser vi tillsammans och faktiskt ser min man numera även Melodifestivalen med mej!
Ha en fin söndagkväll!

Ingrid sa...

Ha det så trevligt framför tv:n. Stargate Atlantis kommer väl på Netflix också så småningom.
Ha en fin kväll!
/Ingrid

Ditte sa...

Var på plats på parkett framför tv- apparaten och såg invigningen.Jag är ju tämligen sportintresserad så det har blivit en del sport idag. Strålande med två guldmedaljer redan.
Mellon slötittade vi på.
Aha , ni har snart sportlov. Ja, tiden rasslar på.
Önskar dig en trevlig kväll och en bra start på veckan.

BP sa...

Du missade ingenting om du inte såg Mellon igår. Det gjorde inte jag heller - tittade inte, men bästisen Yvonne berättade att det var dålig kvalitet på låtarna sam teknisk strul p g a att röstappen inte funkade.

OS-invigningen däremot - där missade du absolut någonting. Trodde att Kina skulle slå på stora trumman för att visa vilken "världsmakt" landet är. Jag hade fel. Invigningen var "low key" och en av de vackraste jag någonsin sett. Less is more gällde verkligen där. Stor eloge! Förstår inte att Putin lyckades somna under ceremonin...

Ni ligger ju två veckor före Stockholm med sportlovet. Tror vi har vecka 9 och ni vecka 7.

Ha nu en bra början på veckan:-)

Åke sa...

Jo vist är det härligt med medaljer redan. Tack för tips på tv serie :)

Anki sa...

Melodifestivalen är inget jag tittar på - tur jag har Netflix :)
Önskar dig en bra måndag ... ja, resten av veckan också så klart!

Ama de casa sa...

Såg just att vi kammade hem ännu ett guld - duktigt jobbat i backen!

Schlagern snabbspolade jag mig igenom igår och minns idag - som vanligt - inte en enda låt.

Ha en fin start på veckan!

Herr Nilssons Fru sa...

De e bra med TV i flera rum, vi är lika dana, dvs vi gillar olika men vinteridrott ser vi gärna tillsammans. Jag såg dock inte invigningen av OS. Melodifestivalen brukar jag också se finalen av. Såg slutet i lördags. En kvinna och en man. Robin Bengtsson men tjejen vet jag inte vad hon hette.
Jag har kollat mycket TV serier och filmer nu när jag varit sjukskriven. Det är så gott när man själv kan välja både program och tid när man vill se.

Kramiz

LillaSyster sa...

Mellot .... nä det spektaklet orkar jag inte med.
OS tittar jag på - vissa väl utvalda delar när jag har möjlighet. Missade dock dagens guldåk och skyttet gick visst åt fanders. Ja, ja de kan ju inte alltid vara på topp. Ha nu en bra måndagskväll - här gläds jag åt att det ff är ljust ute =)

Veiken sa...

Vi kollar en del på OS. Väljer dom grenar som vi tycker är intressanta. I övrigt njuter vi av tillvaron. Bra med var sin TV så får alla som dom vill!

Gunnel sa...

Verkar praktiskt med två TV-apparater, men min man kollar ofta programmen på sin iPad, så det löser sig ändå här.