söndag 6 mars 2022

Ödet?

 Min gåva från göteborgs stad, eller om det var grundskoleförvaltningen?
Den kom i veckan:
Fin var den ju, man har en app till den, jättefin.
Men kabeln för att ladda den fanns inte med, hoppsan.
Den var dessutom slut på företaget som levererar den vilket innebär att jag fick en ny kod för att beställa något annat.

Ödet då kanske som gjorde detta, jag fick beställt det jag tänkt från början, en gjutjärnspanna och en traktörpanna åt oss här på femte våningen i vår luxuösa takvåning. 
Nu är ju frågan om man kan hitta en laddare till den där första gåvan, de tycks nämligen inte vilja ha tillbaka den.
Nog förtjänar jag två gåvor efter lång och trogen tjänst? ;)

Men nu är det dags att påbörja middagsbestyren medan bakmaskinen sköter sitt, inget färskt bröd i affären idag, då får man ju ta tag i det själv istället.

Ha en fin söndag alla.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Mmm hembakat bröd!
Det måste väl gå att googla fram en laddkabel till klockan, märkligt vore det ju annars. Lycka till! Nu ska jag gå ut och njuta av solen en stund- behöver lite friskluft efter Vasaloppet och skidskyttet. Ha det bäst!

Ingrid sa...

Vilken tur i oturen att du fick de där pannorna du egentligen vill ha och att de inte vill ha tillbaka armbandet. Hoppas att du hittar en laddare någonstans på nätet. Det är lite roligt med ett sånt där armband faktiskt.
Ha en fin fortsättning på söndagen!
/Ingrid

BP sa...

En aktivitetsklocka - hahaha! Räknar den även stegen mellan sängen och tv-soffan;-)
Kollas vem som säljer Utah klockor och beställ en laddare, som du troligen måste betala själv. Teknikmagasinet, Elgiganten, Kjell & Co. borde ha prisvärda allroundladdare. Annars är det ju bara att lägga klockan i en låda, troligen tillsammans med ett antal gamla "vanliga" klockor.
En gjutjärnspanna och traktörpanna är ju vettiga "presenter" som man faktiskt använder nästan dagligen. Tips: Har du en keramikhällfunkar det mindre bra med en gjutjärnspanna, eller rättare sagt så funkar det inte alls.

Önskar dig en bra början på vecka 10.

Ditte sa...

Undrar vad man har en sådan aktivitetsklocka till. Känns som ett stressmoment. Inte hälsosamt. Pust. Och utan laddare. Ännu mer pust.
Hade absolut föredragit en gjutjärnspanna och en traktörspanna.
Tycker nog du förtjänar minst tre rejäla och fungerade presenter. Och bäst om du kunde välja dem själv.
Lycka till med bakningen.
Trevlig kväll.

Herr Nilssons Fru sa...

Aktivitets klocka – bra jag har en jag fick av mitt äldsta barnbarn. Plötsligt efter alla år utan klocka började jag använda igen o de händer att jag bara tittar vad klockan är. Men den har så mycket andra funktioner. Till min är en speciell laddare så de går inte använda ex mobil laddare som de gör till mycket annat. Hoppas din är en sådan som klarar vanliga laddare. Bra gåva hur som och du fick ju lite extra också som du önskade inte illa det.
Bra med alla maskiner och robotar som hjälper oss med sysslor som att baka bröd – helt perfekt. Hoppas det blev gott.
Ha en fin måndag
Kramiz

Ama de casa sa...

Du är absolut värd dubbla presenter :-)

Anders fick en typ av aktivitetsklocka av en kompis som bara hade den liggandes i en låda. Den är sammankopplad med hans samsungmobil (kompisen hade bytt till Applemobil, det var därför han inte använde den längre). Anders är lite småkär i sin klocka :-)

Ha en fin start på veckan!

Anki sa...

Bakmaskin, låter som en bra grej ... gott med nybakat!
Vilken otur med laddkabeln. Gjutjärnsgryta och traktörpanna ... bra val!
Ha en fin ny vecka!

znogge sa...

Det borde väl gå att få tag på en laddare tänker jag. Smidigt att du fick behålla båda gåvorna men det var du väl värd tycker jag.
Nybakat bröd är så gott så nu får Husse se till att komma till skott :D

Ha en god kväll!

Geddfish ♥ sa...

Jag tror du kan få tag i en laddare. De är säkert inte så dyra.
Men de andra pannorna lät ju fint!
Go tisdagskväll med nybakt, nej, det var ju en annan dag ;)

Veiken sa...

Dubbla presenter och utmärkelser tackar man inte nej till Hoppas du kan få tag på en laddare så du kan använda din nya klocka!
Ha det fint i väntan på det riktiga våren!

Hannas krypin sa...

Ja det är klart du gör! Men finns det ingen annan laddare som kan funka?