fredag 8 april 2022

Fredagsmys igen.

Se där ja, då kom ju fredagen igen och så välkommen den var, som vanligt.
Veckans yrkesutövning gick ganska bra, lite grupp bland ett par elever men det löste sig, såsom det ju oftast gör.

Har ju blivit dags för undertecknad att köpa nya skor, de sista jag köpte in 2016 har snart sagt "tack och hej då", fick beställt två par nya idag och de anländer väl till dörren med budbee i mitten av nästa vecka. 
Har redan provat modellerna jag tänkte köpt på plats i butik, men kunde av logistiska skäl inte ta dem med mig just då så jag avvaktade tills idag.
Budbee fixar detta. ;)

Vårat cafe på kneget, en liten oas för både kidzen och en del av oss vuxna.
Alla skolor har väl ett cafe, eller borde ha ett iallafall.

Men nu ska jag njuta av denna fredagskväll, lite mys med räkor och lite gott i glaset.

Ha det bäst alla.




9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Sedär du fick också räkor denna fredag =)
Antar att du nu har påsklov! Njut av helgen, även om våren helt kom av sig så är det ju perfekt att ha vårskorna redo när den hittar tillbaka. Ha det bäst!

Susjos sa...

Härligt med nya skor, och få dem hem till dörren är inte dumt!
Skönt med fredag, och kanske påsklov nu?
Trevligt med räkor och gott i glasen.
Vi ska bli bjudna på pizza hos barnbarnet ikväll, hurra!
Ha en fin start på ledigheten!

BP sa...

Skrattade gott åt ditt sätt att säga att du inte kunde köpa skorna i affären:-))))) Inte visste jag att man behövde logistik för ett skoinköp;-)
Ingen aning om alla skolor har caféer. Det är ett och annat man går miste om när man inte har barn som går i skolan;-)
Önskar dig och frugan en jättefin helg, helst utan snö och minusgrader!

Ditte sa...

Räkor låter gott och inte minst i Göteborg där de ju finns nästan på plats.
Skor är viktiga och att de passar är än viktigare. Skulle för egen del inte köpa skor på nätet för det kan ju skilja en del i passform på de man provar och de man får. Hoppas du blir nöjd med skorna.
Önskar dig och frugan en fin helg.

Ingrid sa...

Jag behöver också köpa nya skor. Mina promenadskor höll inte får jakten i terrängen efter checkpoints. Nu ser de hemska ut och går inte att göra något åt. Det måste bli en tur till Visby, för här finns inga skoaffärer.
Ha en fin helg!

Hannas krypin sa...

Vad bra med nya skor och smidigt med hemleverans. Ser trevligt ut i ert café.

Ama de casa sa...

Hemleveranser undviker vi så gott det bara går, spanjorerna är inte så noga med tider och att få husarrest en hel dag är inte kul...

Trevligt med ett café på skolan. Jag kan inte minnas att vi hade nåt sånt och OM vi hade det så hade jag nog kommit ihåg det :-)

Ha det gott!

znogge sa...

Hoppas att skoleveransen utfaller till största belåtenhet. Smidigt att få dem hem till dörren dessutom :D
Vår skola har ett café som varit klart i snart ett halvår men inte öppnat än. Ska först besiktigas men hur lång tid ska det behöva ta undrar jag...

Önskar en god helg!

Gunnel sa...

Jag gillar när jag kan få hem varorna direkt till dörren....om det sen är mat eller nåt annat. Ett skolcafé låter mysigt och finns nog på många högstadieskolor. Förhoppningsvis kan det få eleverna att stanna kvar på skolan och inte gå iväg för att köpa nåt på rasterna.