söndag 3 april 2022

Söndagsstädningen då.

Då gårdagen inte kändes upplagd för någon städning så fick det ju bli idag istället.
Vi har hållit det på ett minimum denna helgen, så välbehövligt är det trots allt inte, hallen skulle dock skuras, bordet i min "mancave" skulle också skuras, sen fick sig några fönster lite putsning också, sen var det klart.
Vårt köksbord är ju alltid fullt av diverse växter som ska kunna sättas ut på balkongen senare, således har jag inget köksbord att sitta vid till åtminstone sista april.
Vi som ska ha gäster i påsk, får grunna på hur vi löser detta.

Men nu tillönskar jag er en fin avslutning på söndagen, ha det bäst.

9 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Kul ändå att ha så mycket som växer ovh frodas. Jag har ett par paletter som jag tänker att jag ska klippa skott på. Har kanske inte supermycket plats egentligen men vill se hur de två jag har kommer "buska" ut sig om jag klipper lite skott.

znogge sa...

Här städade vi i fredag så nu är det avklarat för ett tag. Tyvärr är det en never ending story men det måste ju göras :D Trångt på köksbordet ett tag då.

Önskar en fin söndagskväll!

LillaSyster sa...

Gott om sticklingar där på bordet-kul! Vi kan ju hoppas på att det är varmt i påsk så att växterna kan bo en liten stund på balkongen. Ha en bra ny vecka =)

BP sa...

Har ni någonsin funderat på att anlita städhjälp och en fönsterputsare?! Med ROT-avdraget är det inga pengar alls, och du slipper städstressen. Så mycket ni har sådd redan. Ja, eller man kanske måste vara ute i god tid med sådant;-) Med lite tur kanske det är varmt under Påsken så att du kan ställa ut alla plantor på balkongen för att göra plats åt besöket och middagsförberedelserna.
Vågar inte ens föreslå att köpa färdiglagad mat i form av lammstek hos den lokala ICA;-)
Önskar dig en bra och solig början på veckan:-)

Åke sa...

Fint med växter sådär, hoppas det blir ngt spännande. Min sambo sätter upp campingbord. Hon har lappar på, så jag kan ju läsa... vad det är menar jag :)

Gunnel sa...

Ser ut att b li trångt om saligheten ifall ni ska duka fram påskmat på köksbordet....men allt löser sig i slutändan.

Ama de casa sa...

Jag skulle också behöva städa och fulvädret som återvände idag skulle egentligen göra det här till en perfekt städdag. Men jag är snarare drabbad av handlingsförlamning än av städiver... ;-)

Vad fint det grönskar där på ert köksbord!

Ha en braig start på veckan :-)

Susjos sa...

Nu påminner du mej om att det är dags för dammsugning igen här hemma, vi får se om det hinns med i veckan!
Kul att ni förbereder växter för balkongen, jag har verkligen inga gröna fingrar...så det blir till att köpa lite "färdiga" krukväxter till balkongen så småningom!
Ha en fin start på veckan!

Ditte sa...

Roligt med all grönska. Och kanske kan det grönskande tillbringa lite tid på balkongen om det kommer påskbesök.
Skönt att få städningen avklarad.
Hoppas du haft en bra start på veckan.