lördag 2 april 2022

Lördag igen.

Och visst var denna lördagen välkommen, många möten på min arbetsplats denna veckan och dessa möten måste ju genomföras efter att kidzen gått hem.
Resultatet för undertecknad är ju att man blir lite trött på kvällarna, är ju van att följa min deltid men ibland får man ju offra sig, skönt när det är avklarat iallafall. 
Kan inte för mitt liv förstå hur folk orkar arbeta heltid, fast de har väl något jag saknar antar jag. ;)

Men nu ska lördagskvällen snart avnjutas med lite gott på tallriken och kanske lite gott i glasen också när man nu ändå är igång.
En martini med lite is i kommer ju inte att sitta fel. ;)

Nationella prov igen, trodde vi var klara med dem men icke, 
det tar mycket tid i anspråk och ställer mest till det tycker jag.
Förra veckan hade vi både nationella prov och besök av skolinspektionen.
På något vis lyckades man "rodda" detta, antagligen mest pga att sjukfrånvaron hos de anställda var rekordlåg just den veckan.

Även denna veckan var det låg frånvaro bland oss vuxna, den dag alla är närvarande ska jag köpa en flaska champagne tror jag, fast jag dricker den hemma, vi har nämligen alkoholförbud på skolan, vilka tråkmånsar. ;)

Men nu blir det lite tid vid spisen, ha en fin kväll alla.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Det är extremt stor skillnad på att jobba heltid eller deltid har jag insett. Heltid är det aldrig mer tal om.
Nationella proven tar mycket tid, både i genomförande och rättning, så det är skönt när de är avklarade!

God lördagskväll!

BP sa...

Har aldrig jobbat deltid, så ni som gör det har väl något som jag saknat;-)
Skönt att höra att sjukfrånvaron sjunkit drastiskt. Gissar att i princip alla har haft son Covid-19 vid det här laget. Så det är lugnt ett tag framöver - kan man ju hoppas.
Nationella Prov - ja, ibland önskar jag mig att jag fick göra dem som typ idag. Det skulle vara jätte kul att se var man står;-)
Önskar dig en riktigt fin fortsättning på helgen.

LillaSyster sa...

Det är ju helt underbart att inte jobba heltid =)
Det är det bästa jag gjort när jag sadlade om till egen att själv bestämma över min arbetstid. Pengar är inte allt - friheten är värd så mycket mer.
Stackars barn med alla prov hit och dit - jag förstår ju att det måste kollas av vad de kan och vad de behöver träna mer på. Men jag är också övertygad om att det skapar onödig stress hos dem. Ha en skön lördagskväll och det låter som en bra idé att poppa en flaska Champagne hemmavid- hoppas att den dagen kommer snart =)

Ama de casa sa...

Haha! Bra idé med skumpan, speciellt då du bara behöver dela den med frugan :-D

Ha en fin söndag!

Ditte sa...

Visst är det stor skillnad på att jobba heltid och deltid. För egen del blev det mesta heltid som lärare för det var kämpigare att dela tjänst med någon.
Nationella proven är ju bra på många sätt så att man vet vilka elever som ev. behöver stöd i sin fortsatta skolgång för att klara uppsatta mål.Och givetvis skönt för alla när de är klara.
Skönt att personalen nu är piggare. Underlättar mycket.
Vad gäller champagnen är det en bättre idé att dricka den hemma. Wn lugnare miljö också.
Önskar dig en fin söndag och bra start på den nya veckan.