lördag 16 april 2022

Påskafton 2022.

Så var långfredagen över ännu en gång.
En riktigt god middag blev det ju och vi sju vid bordet blev ordentligt mätta, blev till och med lite över av kalkonen till herr guldkryckas nattamat. 
Kalkon är nog en av de bästa maträtterna jag vet, finns alltid plats för lite till resten av kvällen framför tv-n. ;)

Bp har ju som tradition att lägga ut bokmärken på lördagar, när hon hörde att jag fått fejkade bokmärken från frugans ullaredsresa så har jag ju ingen anledning att inte lägga ut en bild av dem, här kommer de:
Vad XXL är för märke har jag ingen aning om, helt nytt för mig. ;)

Men nu tillönskar jag en fin påskafton, ha det bäst alla.

8 kommentarer:

http://kraka.moah.se sa...

Önskar dig en riktigt god och glad påsk!

LillaSyster sa...

Mmmm kalkon så gott och vilken tur att det räckte åt dig en gång till. Ha en fortsatt skön ledighet =)

BP sa...

Det var en ståtlig kalkon! Så duktiga ni är att få till denna stora fågel. Yummie, yummie! Å bra gjort där:-)

Jätteskoj att du lägger upp dina fejkade bokmärken till temat. För om jag tittar på dom så är det ju idealiska som bokmärken. Å J.F.K. påminner ju inte bara om den amerikanska presidenten utan också om flygplatsen med samma namn.

Som jag skrev i mitt inlägg idag, så undrar jag om klädföretagen tänker på att deras etiketter kan "återvinnas" som fejkade bokmärken. Det blir ju hur bra reklam som helst egentligen.

Stort tack för bidraget och länken:-)

Ha en fortsatt glad påsk:-)

Susjos sa...

Wow vilken ståtlig kalkon! Jag har aldrig vågat mej på att laga kalkon!
Snygga fejkbokmärken, säger som BP, påminner verkligen om den amerikanska presidenten som så tragiskt blev skjuten.
Hoppas du har en finfin påskafton!
Fortsatt Glad Påsk!

znogge sa...

Kalkon är ju bara så gott så jag förstår att ni njöt av en god måltid.
God påskdag nu för snart är den här.

Ditte sa...

Så roligt att kalaset blev lyckat och likaså kalkonen- En rejäl kalkon var det ju.
Vad gäller bokmärken så fungerar ju det mesta som man kan märk aupp en sida med. Eller hur?
Önskar dig nu fortsatt fina påskdagar.

Ama de casa sa...

Mumsigt med kalkon! Vilken tur för dig att det räckte till nattamat också :-)

Ha en riktigt fin påskdag!

Gunnel sa...

Kalkon är perfekt mat till både vardag och helg. Fortsatt Glad påsk.