söndag 17 april 2022

Påskdagen 2022.

Då återgår vi väl till "vanlig" mat igen, idag blir det fiskbullar med dillsås och kokt potatis.
Hade lätt kunnat tänka mig en kalkon i ugnen idag med men det tillåter inte hustrun, lika bra det kanske. ;)

Idag denna påskdag fick det bli lite "persedelvård", min skinnväst (sju år gammal) har börjat fallera efter dessa år i tjänst på jobbet.
Bra med väst att ha alla grejer man måste ha med sig i "fält", mobiler, anteckningsböcker, almanacka modell mindre och lite annat smått och gott såsom snusdosor och pennor.
Tur man lärt sig hantera nål och tråd iallafall. ;)

Städning av balkongen utfördes under gårdagen, nu är allt snart klart för säsongen, ska bli skönt det.

Nu får ni ha en fin påskdagskväll alla.

7 kommentarer:

BP sa...

Nej du, fiskbullar är ju som en rejäl antiklimax efter gårdagens frosseri i kalkon;-)
Min man är också duktig med nål, tråd och skinn/läder. Efter decennier som motorcyklist har han lärt sig om man säger så;-) Skrattade gott åt den bruna tråden och den svarta skinnvästen - hahaha:-) Sedan ser jag att du också behöver en sån grej för att trä på tråden i nålen - hahaha:-)
Fick också ett ryck sent igår eftermiddag och gjorde balkongen vår-/sommarfin. Känns skönt att ha det gjort och kunna ligga på en ren balkong, åtminstone under helgen, då arbetena på gården har uppehåll...

LillaSyster sa...

Fiskbullar, nej tack jag som ändå äter det mesta men inte det. Ja,snart kommer balkongen vara prunkande grön! Ha en fortsatt skön ledighet!

Hannas krypin sa...

Nej fiskbullar vill jag inte ha. Åt det som barn men inte nu som vuxen. Att kunna hantera nål och tråd är inte dumt alls.

Ingrid sa...

Tack detsamma! Nu är det snart dags för mig att gå till sängs så att jag vaknar pigg och glad till Annandag Påsk!
Ha en fin fortsättning på påskveckan!
/Ingrid

Ditte sa...

Förstår att du kunnat tänka dig "kalkon i repris". Men nåja...
Persedelvård kan vara underskattat men givetvis ska en gammal trotjänare till skinnväst tas om hand. Antar att den uppskattade omvårdnaden.
Ha det fortsatt fint.

Susjos sa...

Snyggt jobbat med västen, då håller den ett tag till!
Tänk, jag har inte ätit en sillbit denna påsk, men i morgon så ska vi äntligen få träffa våra nära och kära, då ska det äntligen bli lite sill också!
Här har också balkongen städats!
Ha en fin annandag påsk!

Ama de casa sa...

Jag gillar fiskbullar, men det ska vara dom i hummersås :-)

Ha en fin annandag!