måndag 18 april 2022

Annandag påsk 2022.


Studiedag imorgon då, kolla vad jag ska hålla på med:

Tisdag 19/4

Fokus för tisdagens studiedag är de nya läroplanerna. Där ska ämneslagen arbeta med att jämföra de nya läroplanerna (Lgr 22) med de gamla (Lgr 11).

Diskussionsfrågor:

● Vilka konsekvenser får de nya läroplanerna för undervisningen och betygssättningen?

● Tillkommer eller utgår något?

För att genomföra uppgiften använder sig grupperna av grundskoleförvaltningens jämförelsematerial som är utskickat sedan tidigare. Det är viktigt att alla har läst in sig på material innan studiedagen.

Men undertecknad åsna slipper nog det mesta där, inte mitt bord om jag så uttrycker det...men fikat kl 10.00 kommer jag, oavsett vad de hittar på, att infinna mig till, obligatorisk närvaro ju. ;)

Middagen står på spisen i detta nu, fläskfilé med currysås och pasta, snabbt och lätt så här den sista dagen av ledighet för denna gång.

Tillönskar er alla en fin afton.
Ozzy hälsar.

8 kommentarer:

BP sa...

Hälsa tillbaka:-)
Det var väl ett inte alltför "svårt" ämne för studiedagen. För så mycket kan väl läroplanerna inte skiljas åt. Eller är det bara jag som inte fattar.
Du har rätt - håll dig undan, låt andra som troligen tjänar mera än du ta hand om det;-)

Önskar ändå en bra start på den korta veckan.

Ingrid sa...

Finaste Ozzy!

Susjos sa...

Lagom till fikat låter bra tycker jag!
Hej Ozzy!
Ha en fortsatt fin kväll!

Ditte sa...

Måste nog säga att denna studiedag inte direkt verkade beröra dig. men trevligt att träffa kollegorna vid kaffet är det ju.
Hoppas du haft en bra påsk och att veckan också blir det.
Hälsa tillbaka till Ozzy.

Anki sa...

Missa inte fikat!
Fina Ozzy ... härlig myskatt!

Ama de casa sa...

Jag tycker att du siktar in dig på precis rätt aktivitet på den studiedagen :-D

Ha en fin start på after påsk och hälsa tillbaks till Ozzy!

znogge sa...

Ämnet låter väldigt bekant och ett liknande upplägg har vi haft. Förstår dock om det inte helt är ditt bord men fikan får du så klart inte missa. Det gäller att prioritera efter bästa förmåga ;-)

Ha en finfin tisdag och hälsa Ozzy!

Gunnel sa...

Fikat är livsviktigt så det får du inte missa.