lördag 23 april 2022

Helgen är ju här igen....

och en kort vecka med kidzen blev det ju, måndagen ledig, tisdag och onsdag var det studiedagar, bara torsdag och fredag för kidzen.
Men torsdag och fredag räckte för att det skulle bli lite gruff mellan några ungar och i matsalen flög det mat och mjölk kors och tvärs.
Men det löste sig det också, som det ju nästan alltid gör. 

De utlovade bilderna här när allt blev klart, håll till godo, tycker själv ungarna har gjort det riktigt bra, lite bättre än trista väggar är det ju.
Overheadapparat, undrar ännu om de tillhör våran skola, tror inte det, vi kör ju projektorer numera i alla klassrum, har väl gjort så sen åtminstone jag började där.
Såg en overheadapparat senast för 8 år sedan, vad jag kan minnas iallafall.

Men nu är det lördag och undertecknad ska stå för middagen här hemma, lax med färdig limesås i ugnen och chilli till detta.
Blir nog klyftpotatis till detta, jodå, än vet jag hur den slipstenen ska dras. ;)

Tillönskar er en fin lördagskväll.
Ha det bäst.

8 kommentarer:

znogge sa...

Jag tycker det blev riktigt bra faktiskt. Hoppas målningarna får vara i fred nu bara. Ja, ibland kan det gå vilt till...
Lycka till med middagen och ha en god kväll!

BP sa...

Tycker synd om städarna som får ta sig an den nedsölade matsalen. Om inte lärarna/assistenterna låta bråkmakarna städa upp efter sig. Då kanske de tänker sig för nästa gång innan de slänger mat på varandra.

Väggmålningarna blev väldigt bra, betydligt roligare än tråkiga enfärgade väggar. Hade dock förväntat mig lite mera graffiti och mindre "mallad" konst. Men man kan ju inte få allt här i livet;-)
Hoppas kvällsmaten smakade bra! Åsså önskar jag dig en fin lördagskväll:-)

Susjos sa...

Den middagen lät god, du är en hejare i köket!
Jättefina målningar som kidzen gjort, men trist med bråk så mat och dryck flyger...jösses säger jag!
Ha en fin söndag!

Ingrid sa...

Det blev säkert en god lördagsmiddag. Lax är aldrig fel!
Ha en skön söndag!
/Ingrid

Gunnel sa...

Ser fint ut på väggarna. Hoppas det får förbli så nu utan klotter. Lax är aldrig fel vilken dag som helst i veckan.

Ama de casa sa...

Väggmålningarna blev ju hur bra som helst!
Matkrig förekom även på min tid... Fast inte så ofta :-)

Ha en fin avslutning på helgen! Här har söndagen precis börjat :-)

LillaSyster sa...

Det blev ju färgsprakande och fint på väggarna.
Overheadapparaten är toppen då man ska göra stora målningar - lånade en i början av 90 talet när jag gjorde väggmålningar i pappas garage. Ha en skön kväll och samla energi till en ny arbetsvecka =)

Ditte sa...

Trist när elever inte beter sig men antar att de hade en del att städa efter sina utsvävningar.
Bilderna blev jättebra och piggade verkligen upp.
Hoppas du haft en bra helg. Och din lax verkade supergpd.
Önskar dig en bra start nu på den nya veckan.