tisdag 26 april 2022

Tisdag igen...

 och efter kneget, fick gå lite tidigare, så blev det läkarbesök vilket resulterade i nya recept på allt och utöver det lite nya sorter för min diabetes, en tablett togs bort och en ny spruta istället som jag ska ta en gång i veckan.
En remiss för min näsa igen, dags för en ny vända med mina polyper.
Hade gärna tagit kortisontabletterna direkt men det måste få "ha sin gång" antar jag, kommer få dem av läkaren jag kommer till iallafall.

Angående det lilla "matkriget" i skolans matsal, det var två lärare som hjälptes åt att städa upp medan vi andra tog hand om "resten".
Man måste ju hjälpas åt på en arbetsplats, så är det ju bara.
Nu är det ju lite annat det gruffas om på skolan, denna gången i vuxenvärlden, det kan ju bli så ibland, jag tar ett steg tillbaka, äter popcorn och tittar på. ;)

Nere i gamlestan då vid foten av ett av de relativt nya husen, kanalen där, säveån,  och på andra sidan Bingolottos lokaler.
Spelade bingolotto förr på den gamla goda tiden, tappat det totalt.
Spelar ni?

Ha det bäst nu alla.

9 kommentarer:

BP sa...

Det var nåt helt nytt för mig - veckospruta mot diabetes. Det verkar forskas rejält om just den sjukdomen, vilket verkligen är bra och behövs.
Osis med dina polyper. Trodde de var borta, men de verkar envisas med att komma tillbaka. Har märkt att läkarna blir mer och mer restriktiva med kortison. Synd tycker jag med, då just kortison ofta är sista utvägen och det hjälper/kurerar ju för det mesta allt direkt om man säger så.
Att hjälpas åt på en arbetsplats är helt okej, om det är sysslor man får betalt för. Men att städa efter matkrig vet jag inte om det ingår i en lärares arbetsbeskrivning...
Har faktiskt aldrig spelat Bingolotto, men minns att Loket var programledare eller...
Ha en bra fortsättning på veckan nu!

znogge sa...

Visst måste man hjälpas åt på en arbetsplats men jag vet inte om jag hade varit beredd att städa upp efter ett matkrig. Tycker väl ärligt talat att de stridande borde göra det själv...
Bingolotto spelar vi lillejulafton men annars aldrig.
Bra med en översyn av läkemedelslistan. Tillkommer ju nyare och bättre läkemedel.

God kväll!

Ditte sa...

Så bra med en veckospruta mot din diabetes. I alla fall verkar det så-
Kämpigt med polyperna men hoppas de ska få någon rätsida på dem.
Trist med matkrig men nog borde eleverna och kanske även deras föräldrar blivit kallade och fått ta hand om det.
Som lärare hade jag vägrat. Jag hjälper gärna till men det finns gränser. Kanske något skolledningen skulle tagit tag i. (Att få dit elever och föräldrar).
Hoppas nu att nya mediciner kan hjälpa dig.
Ha det gott.

Åke sa...

Lycka till med din veckospruta. Polyper få så tråkigt, de löser det också ska du se.

Ingrid sa...

Hoppas att den där sprutan kommer att fungera bra! Min äldste son har fått diabetes typ 2 och det är ett pusslande för att få allt att fungera.
Jag spelade bingolotto ett tag när det var nytt, men tappade intresset för det totalt. Nu har jag en rad på Lotto (både onsdag och lördag) och en Postkodlott, det får räcka för min del.
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Jag har spelat bingolotto några gånger i forntiden. Fick med mig Anders att spela en enda gång och det var då man kunde vinna en rymdresa. Ifall han hade vunnit - vilket han givet vis inte gjorde - så hade jag tagit striden huruvida det skulle bli en rymdresa eller pengarna som håvades in. Haha!

Susjos sa...

Hoppas det blir bra med dina nya mediciner!
Bingolotto har jag spelat några gånger dan före julafton.
Fint att du äter popcorn och tar ett steg tillbaka när det gruffas i vuxenvärlden.
Ha en fortsatt fin vecka!

Gunnel sa...

Det. behövs med en genomgång av mediciner lite då och då så det inte bara går på rutin. Det är evigheters evighet sen jag svalde Bingo-lotto. Var ärligt talat aldrig så road av det. Ha det gott.

Lotta sa...

Nu mera gillar jag också att ta ett steg tillbaka. Orkar inte hålla på som jag gjorde förut. Vet inte om det är bra eller dåligt men hur som så känns det bra och det är ju viktigast.
Lycka till med dina läkarkontakter.

Ha det bäst!