lördag 28 maj 2022

En sjusärdeles...

 fin fredag blev det ju, var till och med nere halvvägs till stan och köpte lite malt för att avnjutas under aftonen på vår balkong.
Gott var det och ett par av dem blev över till denna dag också, "den som spar han har". 

Lite "pant" gick iväg till "Mathem" under gårdagen, fem kronor kostar säcken, skönt att slippa gå ner till ICA med allt. :)
Mycket sanning i det, mer än jag egentligen vill erkänna, men jag bjuder på det. ;)

Nu är det lördag och den närmsta timmen eller två kommer att tillbringas med denna klassiker från 73:

Nu tillönskar jag er en fin lördag, det ska vi ha med räkor och vin. :)

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Ha, ha!
Pratade med dottern häromdagen och under tiden gick jag omkring och plockade lite här och lite där. "Ja ha, var ligger nu mobilen? Glömde jag den i badrummet?" Sen kom jag på var den befann sig!
Ha en fin helg!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Ja, usch, jag är bra på att förlägga saker. Nycklar, mobil och plånbok, ack ack.
Räkor och vin låter gott.
Trevlig lördag!

LillaSyster sa...

Åååå vad jag skrattar - precis det du beskriver hände syrran härom dagen då hon pratar med mig i telefon och samtidigt ska plocka med sig saker och åka till biblioteket, när hon utbrister : -Undrar var jag lagt telefonen?
Lite kul är det allt =)
Räkor och vin det är alltid gott antar att du har ett gäng med tiggande/krävande katter också? Så brukar det vara här, vet en gång att Elvis fullkomligt flög upp på bordet. Fast här får man inte vara på bordet.....
Du ha en bra lördag, jag har nu efter lunch satt dit den sista listen - så nu är projektet klart. Ha det bäst!

znogge sa...

Ja, ibland blir man mer än lovligt förvirrad!

Räkor och vin är alltid ett säkert kort så jag önskar er en smaklig måltid när det blir så dags.

God lördag!

Hannas krypin sa...

Det där citatet har jag gjort. Var för några år sedan och kollade på fotboll med barnen. Då pratar ett av barnen i telefon med min äldsta grabb som inte var med och jag börjar i panik leta efter telefon.....

BP sa...

Hahaha till sista skylten - så sant, så sant och helt naturligt dessutom;-)
Det var ju långhelg och då är man ju så illa tvungen att "ladda upp" med rätt dryck och mat, inte nödvändigtvis i den ordningen;-)
Dessa pantsäckar har jag aldrig sett här. Är det Mathem som återvinner burkarna/PET-flaskorna? Smart med att låta någon annan ta hand om burkarna, även om man ju förlorar pengar;-)

Ditte sa...

Bra att det blev en behaglig fredag. Detta med att glömma är du inte ensam om. Vill till att ta och se det med humor. När det går.
Klassikern från 73 har jag sett och Alec Guinness är lysande.
Önskar dig en fin kväll.

Susjos sa...

Räkor och vin är ett bra val! Så mathem tar emot pantburkar, det var bra att veta, tack för tipset!
Haha, ja nog har man letat efter sin mobil allt, pinsamt ibland!
Filmen som du visar känner jag inte igen, kanske pinsamt det också, känner dock igen skådisen Alec Guinness!
Ha en fin söndag!

Ama de casa sa...

Jag är aldrig förvirrad. Inte som jag kan minnas i alla fall ;-) :-D

Räkor och vin lät inte fel det!

Ha en skön söndag :-)