tisdag 31 maj 2022

En tisdag i Maj, den sista för i år.

Mådde ju lite "tjuvigt" igår, mådde illa, och i morse var det inte mycket bättre, biverkningar genom utfasning av medicin  eller  biverkningar genom infasning av ny medicin som inte har något med utfasandet av den första att göra?
Vem vet, kanske bara lite vanlig hederlig magsjuka?
Hur som helst, sjukskrev mig i morse, inte kul att vara hemma men vad ska man göra?
Sommaren tycks vara här för att stanna, våran utemiljö har blivit mycket bättre sista dagarna, tack och lov.

För bara ett par år sedan innan pandemin hade det varit ganska skönt att stanna hemma, men nu känns det mest som lite onödigt, för ett par år sedan ville jag byta arbetsplats vilket de inte tillät mig att göra.
Idag är det en hel annan "femma", trivs på min arbetsplats idag, hej och hopp, så kan det gå ibland. ;)


Men nu ska jag ta och krya på mig tror jag, vi får se hur det går.

Ha det fint alla ni därute.

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Strul med kommentarer via datorn, men via mobilen funkar det.
Du får krya på dig🤗 inget kul att må dåligt.
Ta det lugnt🙂

Znogge sa...

Klokt att stanna hemma i alla fall. Dels orkar man inte jobba, dels vill man inte smitta någon annan. Hoppas att åkomman, oavsett vad den beror på, går över snabbt.

Krya på!

BP sa...

Efter Covid har man ju fått en helt annan inställning till sjukdom, oavsett om det är feber, en förkylning eller magbesvär. Tycker att det är bra att stanna hemma när man mår dålig. För det finns ju alltid en risk att man smittar kollegorna eller barnen. Så tänkte man heller inte förut...
Det märks verkligen att du trivs bättre på din "nya" arbetsplats, och det är jag väldigt glad för. För vantrivs man på jobbet mår man heller inte bra privat och vice versa.
Krya på dig nu! För skolavslutningen vill du ju inte gå miste om eller;-)

LillaSyster sa...

Skönt att du trivs på jobbet, det är ju verkligen superviktigt. Hoppas att kroppen snart är bra igen, inget kul att vara sjuk. Krya på dig!

Susjos sa...

Härligt att du trivs på jobbet!
Hoppas att du mår bättre nu, annars får du fortsätta att krya på dej!
Ha en bra fortsättning på veckan!

Ditte sa...

Trist att du inte mått bra men hoppas du är bättre.
Och visst är det viktigt att trivas på sitt jobb för det är ju där man spenderar en hel del tid.
Vackra grönskande bilder!
Ha det så bra du kan.

Lotta sa...

Fy tusan för att må illa och jag hoppas att du bara håller sig till just det. Att trivas på jobbet är härligt, det unnar jag alla, i dessa tider. Nu håller jag tummarna stenhårt att du kan njuta av den första sommardagen på balkongen utan att må tjuvigt :-)

Drick ingefärste ifall det inte går över!

Anki sa...

Nu en ny dag - hoppas du mår bättre - annars krya på dig Micke!

Ama de casa sa...

Magsjuka är ju aldrig trevligt oavsett orsaken. Hoppas du mår bättre idag!

Härligt att höra att du trivs på jobbet :-)

Veiken sa...

Ajdå. Man är så ynklig om/när man har magsjuka. Bra beslut att stanna hemma även om du numera trivs på din arbetsplats!
Ljuvliga sommar. det gröna tro jag sår allt!