torsdag 23 juni 2022

5 arbetsdagar kvar innan semestern.

 Det ska man väl kunna stå ut med, vi har ju vår lista att gå efter:
Den är ju inte så munter direkt som BP skrev när jag lade upp den första gången, tur min kollega har ytterligare en lista som vi kan använda oss av, och lite egna "uppgifter" som jag har sen förut.
Ska nog gå bra att smita undan så mycket som möjligt även detta lov. ;)

Lite små planer har börjat dyka upp i mitt huvud angående de fem veckors semester jag har denna sommar, danmark blev ju inget av med förra året pga pandemin, undrar hur många restriktioner de har kvar för inresande till danmark?
Får kolla upp, fast det blir väl bara en dagstur, eller en övernattning kanske, återstår att se.
En gammal bild av katamaranen som gick/går? mellan Göteborg och Fredrikshamn.
Tror inte den går längre, den var mycket snabbare än de vanliga båtarna, fast shoppingen var ju mindre på den, de stora båtarna är väl mera för oss.

Ha nu en fin kväll alla.

6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Låter härligt att du både smider planer för att undgå för mycket jobb och dessutom börjar planera för den snart förestående semestern :-)

Ha nu en riktigt fin midsommar!

znogge sa...

Det är ju bara fem arbetsdagar kvar så håll ut med eller utan lista. Att hålla sig undan lite då och då kan tyda på att man har fullt upp så kör på det :D

Nu önskar jag er en fin midsommarhelg!

LillaSyster sa...

Du kommer nog på ett bra och snyggt sätt att komma ifrån jobbet på listan =) Ha nu en riktigt skön midsommarledighet.

BP sa...

Hahaha! Nej, dessa arbetsuppgifter är inte så värst upphetsande heller. Å ärligt talat tror jag inte att blommorna överlever fem veckor trots att man ger dem vatten innan ni går på semester. Tusen tack för länken:-)
Danmark har precis som Sverige inga restriktioner kvar alls. Det beror ju på vart ni vill åka. Om ni vill bara shoppa i Helsingör räcker det ju med en dagstur, men om ni vill ha en rolig dag i Köpenhamn så...
Hursomhelst lär du nog njuta av din semester. Gissar att du laddat upp med massvis med filmer/serier.
Glad Midsommar:-)

Ditte sa...

Snart väntar ledigheten och med lite knep och knåp så ska nog arbetsuppgifterna fungera. Antar att det inte är du som satt ihop listan.
Trevligt om ni får till en vända till Danmark och nu är det ad jag vet inga som helst restriktioner dit.
Och några dagar är ju alltid fint att stanna.
Sedan finns ju hela Bohuslän med mycket av det mesta. Så alternativ finns ju. Och inte dumt att vara hemma heller.
Önskar dig en glad midsommar

Ingrid sa...

Ha en skön midsommar och en härlig semester!
/Ingrid