fredag 29 juli 2022

Näst sista fredagen denna semestern....

 och vad ska man hitta på när nu alla matvaror har tryckts in i skafferiet efter leveransen?
Kanske jag borde gått till "gubbarna" där och köpt momsbefriade grönsaker?
Momsbefriade är kanske fel ord, så jäkla "befriade" är de ju inte, men om man sköter det snyggt så går det bra. ;)
Har aldrig köpt något där, kvalitén ska dock vara ypperligt hög.
Nej, när solen skiner så håller sig duvorna ute i området, men visst är det äckligt, undrar om någon skurar rent det där?
Dagens tomatskörd, busktomater, ja inte var de stora inte, några till där innan jag och frugan provsmakade.
Frugan gillade dem iallafall, jag tyckte väl mest att de "fungerade", inte mer än så.
Men fina är de ju trots allt. ;)

Nu tillönskar jag er en fin fredagseftermiddag och kväll.



7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Finns väl få saker som smakar så gott som egna tomater?!
Fick smaka olika sorters och sockerärter hemma hos Sarah.
Ha en fin fredag!

Anki sa...

dEt låter som en bra idé att handla momsbefriade grönsaker. Egenodlade tomater, oberoende av storlek brukar vara de godaste!
Ha en fin fredagskväll och en bra helg Micke!

BP sa...

I vissa förorter till Stockholm finns det inget annat än momsbefriade grönsaker. Förut åkte vi ditt en gång i veckan och köpte på oss allt möjligt, bland annat egenodlade tomater och inte minst koriander. Kan rekommenderas varmt. Ja, tomater har ni ju själva...
Ja, det kan man ju hoppas på att några "gubbar" från kommunen kommer till centrum ed en högtryckstvätt och städar upp. För det ÄR äckligt...

znogge sa...

Vi hade egenodlade tomater för några år sedan och de var goda men extremt söta. Kanske var det sorten eller vad vet jag. Det är i alla fall en känsla att äta egenodlat :D Semestern har en tendens till att gå för fort...

Ha en fin kväll och en härlig helg nu!

Ditte sa...

Hoppas du kom på något trevligt att spendera fredagen med när du fått in matleveransen-
Och grönsaker från odlarna kan helt klart vara helt ok- Har köpt en del i Tensta och Rinkeby som varit billigt och riktigt bra.
Kul att se din tomatskörd. Och egenodlat är ju speciellt.
Önskar dig nu en skön helg.

Susjos sa...

Så kul att se er tomatskörd! Flyttade ju upp mina jätteplantor av tomater till landet i sista sekund, undrar nu om det blivit några tomater, får fråga svägerskan som är där nu!
Ha det gott!

LillaSyster sa...

Jag har också en planta med busktomater och jag kan hålla med dig att de var smaklösa för att vara hemodlade. Jag hoppas att de andra sorterna ska smaka desto mer. Sanering behövs efter duvorna, skriv till gatukontoret.