söndag 31 juli 2022

Söndag 31 juli 2022.


Med en snus under läppen konstaterar jag att jag nu bara har en vecka kvar av min sommarsemester.
Ser på FB hur flera nu skriver att det ska "bli skönt att komma igång igen", måste vara något allvarligt fel på dem. ;)

Men det är ju en vecka kvar nu, bara att njuta och se till att få gjort något vettigt.
Frugans "gröna fingrar" har gett resultat även i år, det var ju därför jag gifte mig med henne, eller hur?
;)
Flizan ligger i sin "hängmatta" och njuter av tillvaron. 

Har funderat på att själv införskaffa en hängmatta fast utan trädgård så är det ju inte samma grej längre.
Man kan ju ha en i vardagsrummet förstås, fast det kanske inte är någon bra ide. ;)

Nu ska jag bara ta ut snusen och sätta igång med lite "vettigt" här på femte våningen.

Ha det bäst alla.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag instämmer i din kör, det måste vara något fel på dem. Här är sista semesterdagen idag, men klok som jag är har jag sett till att börja först på onsdag. Det vill till att chocka kroppen lite lagom. Fin röd gladiolius hos er. Njut av eftermiddagen

znogge sa...

Det måste vara något allvarligt fel på dem för sådana tankar har jag aldrig heller haft Nåja, man är olika.
Vacker gladiolus så jag anar att frugans gröna fingrar är i toppform

Önskar en god söndagskväll nu

Ditte sa...

Nej, liknande tankar har jag nog heller aldrig haft. Och inte lär jag få dem heller.
Men en r ju olika. Hoppas att du nu gör det du vill den sista veckan och att vädret också blir bra. Lite roligare då.
Hustruns gröna fingrar har ju gett en vacker balkong och att vistas där är ju trevligt det också. Men hängmattan får kanske inte plats.
Flizan kanske kan dela med sig av sin.
Ha det nu allra bäst-

BP sa...

När jag läser ditt inlägg så har jag en känsla av att du har/har haft semester. Det vill säga inte har rört en fena, satt i soffan och kollat filmer/serier som du gillar. Nu har ju vädret på västkusten varit en katastrof har jag förstått, så då är det ju inte ens roligt att planera utflykter som ändå regnar bort. Med andra ord så har du njutit.

Hade du varit i stor-Stockholm hade dy kunnat njuta av finväder sedan midsommar...

Nu vet jag inte hur stor din balkong är, men på vår balkong skulle du definitivt kunna sätta upp en sådan hängmatta mellan två "fötter", som ett ställ alltså.

Gör inget vettig när du inte känner för det. Det har jag heller inte gjort den här sommaren. Å du - i min ålder är det helt naturligt, och du "kan det där" redan nu. Du behöver liksom inte vänja dig om sisådär 15 år eller så;-)

Ha en bra början på veckan:-)

Ingrid sa...

Jag önskar dig en riktigt skön sista semestervecka!
/Ingrid

Susjos sa...

Semestern har en dålig vana att gå alldeles för fort! Maken började jobba idag... Nej han längtade inte till jobbet heller!
En hängmatta är heeelt ljuvlig att ha, ja inte skulle vi få plats i lägenheten, men svägerskan har satt upp två stycken på landet, och gissa om jag gillar att "hänga" i dem, har en "ovana" att somna i dem när det gungar lite, njutfullt helt klart!
Din fru har verkligen gröna fingrar, snyggt! Vink vink till Flizan!
Ha nu en skön sista semestervecka!

Lotta sa...

Hängmatta, de är grejer det! Om du har det väldigt tråkigt nu sista veckan så ska du se att tiden går sakta. Fina blommor hon har fått till frugan. Det är mysigt med grönska på balkongen.
Ha nu en avkopplande och skön sista vecka :-)

Karins ordöverflöd sa...

Här är en som det är något fel på:
Jag lääääääängtar till jobbet.

Veiken sa...

Ja du semestrarna får undan, men du fick i alla fall bra väder på din semester! En dag ösregn förstås, annars har vi haft kanon sedan Midsommar. Lite svalt ibland. Det är bara skönt!
Jag har absolut inga gröna fingrar och är imponerad av dom som är duktiga med växter!
Ha en fin sista vecka!

BP sa...

Me again:
Har du läst det här inlägget?
https://www.freedomtravel.se/2022/08/ockerooarna/

Geddfish ♥ sa...

Hängmatta är skönt. Tror nog du skulle få plats på balkongen? Finns ju ställ för detta. Det har dottern i Värmland.
Ha det gott!