onsdag 3 augusti 2022

Onsdagen halvvägs...

 på sin resa mot torsdag och med 21 grader utanför i ett skyfall av regn, det är som det är, jag ska ändå inte gå ut mer idag. 
Men jag hann ner till torget förut mellan ett par av skurarna för inköp av kompletterande förnödenheter, "mathem.se" ordnade resten.
Nu är det bara att njuta av eftermiddagen med en kopp kaffe och en liten kaka till det.
Jodå, duvorna häll sig nära taket de använder som regnskydd...ingen förändring på det området således.
De må vara söta, men en sanitär olägenhet är de ju trots allt.
Ozzy njuter av uppmärksamheten när han stökar till på husses och mattes möbel återigen.
Jo, han är bra på det och tvekar aldrig inför sitt uppdrag. ;)

I skrivande stund kom regnet åter till vår del av staden, tror jag ska ta en snus och bege mig ut på balkongen.

Ha en fin kväll alla.

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Inget regn hos mig idag men 23 grader. Jag har ändå inte satt foten utanför lägenheten, har sovit bort dagen men nu tror jag att i morgon blir en bättre dag.
Ha det så skönt på balkongen!

Znogge sa...

Bra att Ozzy tar sitt uppdrag på allvar ;-)
Här har vi sluppit regnet i dag och i stället fått en solig och varm sommardag men hur länge det håller i sig vet man aldrig...

God kväll till er med!

LillaSyster sa...

Jag tror att det är Husse och Matte som stökar till=) Fråga Ozzy! Regnar här också nu, fast ett stilla regn. Ha det gott!

BP sa...

"Bäst i väst" brukade min arbetskompis alltid säga till mig. Han kan dock knappast menat vädret. Tycker faktiskt synd om er! Så mycket regn ni fått den här sommaren. Helt otroligt. Här har vi knappt fått en droppe sedan mitten på juni. Nej, jag klagar inte. För mig får det gärna regna, men då under kvällarna/nätterna.
Ozzy ser riktigt laid-back ut. Högra framtassen som "hänger ned" ser nästan ut att tillhöra ett mjukisdjur;-)
Håller med dig att dessa eländig duvor är en sanitär olägenhet. Men ingen verkar bry sig - suck!

Susjos sa...

Oj, mera regn hos er, skulle behöva komma lite regn här också, men som BP gillar jag att det regnar på natten tack!
Klart Ozzy vill ha uppmärksamhet!
Ha en fin torsdag!

http://kraka.moah.se sa...

Vilken tur vi hade med vädret förra veckan. Hade inte varit någon höjdare med regn på Ullevi.
Ozzy ser belåten ut. Tar sitt uppdrag på allvar.
Ha det fint och sov gott!

Ditte sa...

Vädret rår en ju inte på så lika bra att förlika sig med det.Men tycker nog ni borde ha fått er andel av regnet nu.
Härlig bild på Ozzy som verkligen tar sitt uppdrag på allvar.
Hoppas det blev en skön kväll på balkongen.
Även jag njuter av en kväll där. Men regnfri.
Ha det gott!

Anki sa...

Och nu är det torsdag! Soligt och varmt ... och till skillnad hos hur det är hos, dig så är det brist på regn här.
Härlig bild på Ozzy!
Önskar dig en fin dag Micke!