torsdag 4 augusti 2022

Torsdag den 4 augusti 2022.

Idag blev det sejfilé som åkte i stekpannan för att ge oss två lite näring, fisk är bra för hjärtat och minnet har jag hört, men jag kan inte komma ihåg om minnet blivit bättre de sista 20 åren.
Säkert bluff det där. ;)  
Men nyttigt i övrigt ska det ju vara, men vad vet väl jag om det?
Gott är det iallafall.
En sista box med vin fick det ju bli till denna semestern, kan ju inget om viner men denna fungerar för mig.
13% fungerar ju, att snurra på glasen och sticka ner näsan i glaset, ta en slurk, gurgla lite och sedan kunna säga var det kommer ifrån skulle aldrig gå. 
13% är 13%, blir bra så. ;)
Men den är faktiskt god, rekommenderas!!

Regnet öser ner på utsidan, lite mysigt, så här från insidan av vardagsrumsfönstret iallafall, tror jag struntar i att gå ut idag. ;)

 Ha det fint alla.


10 kommentarer:

znogge sa...

Fisk är alltid ett säkert kort tycker jag! En box som vi köper ganska så ofta är "Lisa". Den är inte dyr alls och ett lite lättare vin vilket passar Husse. Det ni köpte har vi också testa, även rosévarianten tror jag...

Önskar en god torsdagskväll nu!

LillaSyster sa...

Fisk är gott och vin är gott =) Ha en fin kväll hoppas att det slutat att regna på dig. Här är 28gr och tryckande....

BP sa...

Sej är gott. Firren ser ju inte aptitlig ut när den ligger i fiskdisken, men efter att man stekt eller kokt den i en fisksoppa blir den ju vit - genast en fröjd för ögat:-)

Kan absolut ingenting om viner heller och håller mig till en och samma sort - fegis, jag vet;-) Min man är likadan. Han dricker rödvin J P Chenet, jag dricker vitvin Zumbali. Å 13 procent är ett måste, mindre än så då kan jag lika gärna dricka vatten.

Stackars er! Regnar det igen hos er. Har bloggat om vädret idag. Här var det som vanligt soligt med klarblå himmel. 28 grader i skuggan. Troligen sommarens varmaste dag i Täby. Men det blåste, så det kändes underbart:-)

Anki sa...

Fisk är utmärkt mat! Om det funkar så att man får bättre minne vet jag inte, men vi kan ju hoppas på det :)
Tack för vintips ... det blir lätt att man köper samma sort varje gång :)
Ha det fin Micke!

Anna i Portugal sa...

Jag kan inget om viner heller, men tänker att det viktigaste är ju att det är gott :) Och har vi hittat en favorit blir det lätt samma varje gång. Men det är kul med vinprovningar, alltid plockar en upp något så innan jag lägger näsan i vädret kanske jag kan mer om vin.

Ditte sa...

Visst är det gott med fisk men i lagom doser.
Vinet kände jag inte till men har nu antecknat det. Ska testas. Tack för tipset.
Trist med regn så här sista semesterveckan men å andra sidan kan man ju inte direkt påverka vädret.
Strålande sommarväder här idag. Men nu i kväll mer moln-
Ha det gott!

Ingrid sa...

Tack för vintipset. Det är alltid kul att prova något nytt. 13% är alldeles perfekt.
Ha en skön fredag!
/Ingrid

Åke sa...

Fisk är så gott och nyttigt. Minnet: Tänk om du inte ätit fisk då ;)

Susjos sa...

Älskar fisk, fast det blir mest lax i alla former här hemma. Är också dålig på viner, man köper ofta samma! Känner inte igen den du visar, men ser att det är cabernet savignon och syrah, det brukar vara goda viner! Skål och ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Favorit vin:
sauvignon blanc "Picton Bay" New Zealand.
Lite, lite bubbel.
New Zealand har fina viner, men kanske dom
inte kommer till Sverige.

Cheers! Ruth i Virgina