torsdag 14 juli 2022

Torsdag 14 Juli 2022, andra veckan av semestern pågår.

Det är ju så skönt att inte ha en massa "måsten" att ta tag i på sin semester.
I måndags startade "industrisemestern" och de obligatoriska veckorna inom skolan, 28-31 är det igenbommat överallt, åtminstone här i stan, tror väl det är så överallt.
Dagisplats under semestern kan man få, fast då krävs det en ansökan och ett giltigt skäl, antar jag.
Finns några på våran enhet som inte har tillräckligt med semesterdagar, efter att ha tagit ut det tidigare, och nu då befinner sig någonstans där de kan utföra sitt arbete.

Men nu är det väl snart dags att ta sig för något på denna semestern, skärgården ska få ett besök har jag tänkt, lite "bloggfoder" skulle sannerligen behövas här och lite nya bilder av nämnda skärgård.
Detta får jag jobba på de sista tre veckornas semester, det och lite annat som redan är inplanerat.
En två år gammal bild från vår resa till Rhodos, dit åker vi nog aldrig igen men vackert var det ju trots allt, speciellt jag då förstås på bilden. ;)

Men nu står kökstjänstgöring på schemat, dags att sätta igång.

Ha det fint alla.

7 kommentarer:

znogge sa...

Rhodos har vi varit på två gånger men fler gånger blir det absolut inte. Förvisso fint men det finns intressantare resmål tycker jag även om sol och värme är gött! Lycka till nu med semesterns planer och aktiviteter!

Ha det gott!

Ingrid sa...

Jag har aldrig varit i Grekland om man inte ska räkna med när vi var med jobbet på en kryssning längs Turkiet och då även besöket en lite grekisk ö. Annars går det direktflyg från Visby till Kreta och Rhodos ibland.
Hoppas att det går bara med kökstjänsten.
/Ingrid

LillaSyster sa...

Skönt med en ledighet som inte är fullproppad med en massa som ska göras/besökas utan perfekt att få göra det man känner för. Har aldrig besökt Grekland och inget som lockar mig heller. Fortsätt njut!

BP sa...

Du ser inte helt nöjd ut där på bilden från Rhodos. Aningen skeptisk;-)
Det är ju det fina med semester respektive med pensionärsliv, man har inga direkt måsten längre. Jag njuter av denna "frihet" för då har man "bara" fritid och kan göra precis det man önskar.
Rhodos har vi varit på en gång. Vi gillade självaste ön, men ogillade den fantasilösa maten.

Susjos sa...

Skönt med semester! Rhodos nja, var ju där för några år sedan, bodde på ett tjusigt hotell med god mat och fin miljö, så dit kan jag åka igen, men själva ön, nja, blir nog inte Rhodos igen.
Ha det fint!

Lotta sa...

Härligt att kunna njuta av sin ledighet utan en massa måsten. Jag har aldrig varit på Rhodos och det beror delvis på att jag har vänner som varit där och de var inte fullt så nöjda. Men... det finns ju andra ställen som lockar.
Om fjorton dagar blir det Göteborg och ett besök på det lilla varuhuset på vägen hem.

Trevlig fredag önskar jag dig :-)

Ama de casa sa...

Industrisemester har jag aldrig haft, Vi var alltid lediga på hösten då vi passade på att resa bort.