fredag 15 juli 2022

Fredag 15 juli, andra veckans semester snart över.

 Senaste tillskottet till min filmsamling, handlar om de två sista människorna i sverige som avrättades offentligt.
Hörde ju "Loffe" berätta om inspelningen av denna film i "stjärnorna på slottet" och hur han kom så nära sin rollkaraktär så det blev riktigt hemskt.
Avsnittet med "Loffe" i "stjärnorna på slottet" finns att se på Youtube.
Filmen är från 1975.

Men nu ska denna fredag avnjutas så som sig bör, räkmackor unnade vi oss igår kväll, egengjorda denna gång, det fungerar ju också.
Undrar vad man ska unna sig idag?
Vi får klura på detta.

Ha det fint alla.

6 kommentarer:

znogge sa...

En bra film är aldrig fel nej!
Så gott med räkmackor vilket är en av mina favoriträtter. Här blir det vietnamesisk köttfärssallad och det tycker jag är så gott det med.

Ha en njutbar fredagskväll!

Ingrid sa...

Jag ska ta en titt på det där avsnittet, för det känns som om jag missat det.
Ha en fin fredagskväll!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Igår lagade jag laxbiff med tillbehör och idag färdig kycklingpaj.
Egengjorda räkmkacor låter toppen!
Trevlig kväll!

BP sa...

Vad var det jag sa'!? Du har inga problem alls att få din semester att gå. Det räcker så gott att kolla på gamla filmer. Du älskar ju sånt. Du är lite som min man där faktiskt:-)
Önskar dig en riktigt fin helg. Å du - du har ju två veckors semester kvar:-)

Ditte sa...

Skönt med semester och att du nu kan ta dagarna som de kommer.
Och en intressant film är alltid rätt.
Undrar vad det blev för mat. Räcmackor 2 dagar i rad kanske blir tjatigt-
Jag lever hotell liv och fick fantastiskt god fjällrödning.
Ha det gott och trevlig helg-

Ama de casa sa...

Mmm... Räkmackor är inte dumt det ;-)