lördag 16 juli 2022

Lördag 16 juli 2022.

Eurojackpot igår gick, som förväntat, åt pipsvängen, förr hade man knycklat ihop spelkupongen och slängt den på golvet.
Så fungerar det inte idag, slänger jag telefonen, där jag har appen "svenska" spel, i golvet så blir det för dyrt. ;)

Vet förresten inte om jag vill ha 1.2 miljarder, som potten är uppe i, men i värsta fall kan jag säkert axla det ansvaret också med min hustrus hjälp. ;)
Zillen ligger uppe på "sin" bokhylla, ja, det blir ju en katthylla då och den platsen är därmed fridlyst, den är hans.
(De andra två kan ändå inte ta sig upp så det går utmärkt)
Våra paprikor fortsätter växa, en vecka till, eller två, sen är det nog dags att provsmaka.

Reflektion över världsläget då?
Nä, orkar inte, världen har gått överstyr totalt tycks det, underligt är det ju.

Tillönskar er nu en fortsatt fin kväll.

6 kommentarer:

BP sa...

Bilden på Zillen är en höjdare. Någon gång om/när du har bloggtorka får du göra ett inlägg om dina katters namn. Skulle vara roligt att veta hur till exempel Zillen kom till.
Världsläget liksom klimatläget är ingenting att bry sig om längre. För det första kan vi vanliga dödliga inte påverka lägena, för det andra blir man bara arg och trött.
Önskar dig också en fortsatt fin helg. Hoppas du har bättre väder än vi.

PS: Kollade hos den lokala ICA om den hade svarta paprika. Det hade dom inte. Däremot svarta tomater som jag inte köpte;-)DS.

Ingrid sa...

Med 1,2 miljarder skulle man kunna göra mycket gott, men risken att man skulle behöva sådana bekymmer är nog mikroskopisk.
Trevlig söndag!
/Ingrid

znogge sa...

Vilken fin bild på Zillen!
Här blev det inte heller någon storvinst men jag hade absolut inte tackat nej till den potten :D Skulle det känts betungande kunde man skänkt bort en mille eller två ;-)

Önskar en god söndag!

LillaSyster sa...

Den jackpotten vet jag precis vad jag skulle göra med =)
Underbara katt! Ha en skön söndag!

Åke sa...

Sillen har nog inga bekymmer över svenska spelt, jag satsade på storkovan ;) men frugan drog i 88 riksdaler :) Vi tar nya tag på tisdag. Hoppet lever och drömmen såklart.

Susjos sa...

Så fin bild på Zillen, och lyckost han som har en egen plats dit de andra inte når!
Här hemma har vi en hög trisslotter som inte har blivit skrapade, tog med dem till stugan, men vi skrapade dem inte där heller, nu är de hemma me doss igen, kanske dags att skrapa dem snart, man vet ju aldrig om man kanske kan ha lite tur?
Ha en trevlig söndagkväll!