söndag 17 juli 2022

Söndag igen, den andra på denna semestern.

 Keno och Lotto gav ingenting det heller, men det hade jag ju inte räknat med heller förstås, men det är ju trevligt att ha ett litet hopp om strålande tider som pensionär från årsskiftet. ;)
Nu spelar vi inte för så mycket varje vecka, lite lagom så att man kan känna lite av det där lilla "hoppet".

Det blir nog tyvärr att arbeta ihop sin förmögenhet till den dagen man blir pensionär. Förmodligen blir det nog att jobba tills benen inte bär upp en längre, det är nog den bistra sanningen för många.
Nej, nu ska jag inte vara en gnällig gubbe, jag har semester för sjutton. ;)



Dagens uppdatering angående vår oas på balkongen, i bild.
Vi lär oss denna säsong vilka vi nog inte ska sätta nästa säsong, man lär så länge man lever sägs det ju, nästa år vill jag mest ha sådant som ger lite att inta som del av en måltid men lite annat blir det väl också antar jag, frugan ska ju vara med och bestämma. ;)

Potatisen nere i vänstra hörnet är snart redo att skördas, jag hade skördat där för längesedan om jag fått bestämma men jag lyder min hustrus order och inväntar hennes beslut.

En ny söndagskväll närmar sig, ja, den är redan här om man ska gå efter  vad klockan visar, dags för kvällsmat.

Ha det fint alla ni därute.

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag har det snålt med blommor denna sommar, vet inte varför. Men egentligen borde jag också tänka på att odla det som kan ätas! För visst går det om man vill!
Önskar er en god måltid!

LillaSyster sa...

Den aprikosfärgade Dahlian ljuvlig! =) Ätbara saker är ju trevligt, men lite blommor behövs också. Njut av semestern!

BP sa...

Japp, alla, precis alla klagar om innehållet i det orange kuvertet. Å det gör du ju på sätt och vis också. Själv klagar jag inte, vilket kan bero på att jag får pension från olika länder där jag arbetat. Å Englands och Tysklands pensionssystem verkar inte ha så mycket gemensamt med det svenska. Trodde aldrig att varken min man eller jag skulle på så hög pension från dessa länder. Så, jag slipper klaga.

Er balkongoas är helt underbar. Vilka dofter det måste finnas på er fina balkong:-)
Vad ska ni inte satsa på nästa år då? Gissar att dahliorna(?) är där för att stanna. Fantastiskt fina bilder:-)
Ha en bra början på semestervecka nummer 3:-)

Ditte sa...

Nej,då! Du får spara lite nu så ordnar sig resten. Men å andra sidan jobbar du efter pensionsåldern så blir det rejält med klirr i kassan. Och du kan ju jobba lite grann.
Vilken fin oas ni har på balkongen och så mycket nu lyckas få fart på .
Jätteroligt att se och läsa.

Lotta sa...

Egna potatisar är ju så gott. Det kommer bli en finfin måltid och då är du glad att du fick hjälp av hustrun att spara på njutningen. Fina blommor du delar med dig av. Håller tummarna för att spelet ger utdelning nästa gång. Jag köpte en trisslott igår, ska skrapa den när jag kommer hem från jobbet. Hoppas på tur, då ringer jag chefen på direkten. Risken är att man får knega på några år till.
Önskar dig en ljuvlig ledig måndag :-)

Anki sa...

Egenodlat smakar alltid bäst, men lite ögongodis vill man ju också ha :)
Ha det fortsatt bra och njut av semestern!

Veiken sa...

WOW så mycket gott ni har på balkongen! Får ni plats själva?
Vi har också några rader på Lotto, men det är rent hopplöst att casha in mer än 25 kronor. Hoppet är väl det sista som överger människan!
Snart är det lördag igen. Ha en fin fortsättning på semestern!