måndag 18 juli 2022

Mycket kvar av denna semestern...

 och det känns ju ganska skapligt minst sagt, i två veckor har tillvaron bestått endast av vila och återhämtning för undertecknad.

Recension av min senaste film i hyllan då?
Nä, några lysande skådespelarinsatser var det väl inte, den var ju dessutom från 1975 så intrigen tagen ur verkligheten hade nog blivit bättre gjord idag.
Men det var ju ändå "Loffe" och det ger ju en hel del i min värld.

Middagen har intagits till vår stora belåtenhet, det fick bli en sommarklassiker:
Fortfarande ingen "Abbas" på vår lokala Ica, men detta funderar ju också i stort sett, men liiite av smaken saknas tycker vi.
Gräslöken hade "kroknat" lite redan så det blev som det blev med den, men gott som tusan blev det ju ändå.

Nu blir det tv resten av denna dagen.

Ha det så bra därute.

6 kommentarer:

znogge sa...

Avkoppling och återhämtning är nog så viktigt och det är väl lite det som är tanken med semestern.
Sedan är det förvisso inte fel med lite god och somrig mat.

Ha det fortsatt gott!

BP sa...

Där ser man. Här finns det endast Abbas och inte ditt märke. Konstigt, en så stor kedja som ICA bör ju ha både märken både här och i Göteborg tycker jag.
Är gräslöken närodlat, det vill säga på er balkongoas? Har märkt att krukorna man köper på ICA håller max två dagar i värmen, sedan sloknar dom, trots att jag vattnat dom - suck!
Det är vad semester är till för - avslappning och återhämtning. Så du gör helt rätt där:-)

Susjos sa...

Ingenting går upp mot matjesill, potatis, gräddfil å gräslök på sommaren, mums! Fortsätt njut av din semester, det är du värd!
Ha det gott!

Ditte sa...

Bra att du använder dagarna till det du gillar. Nog så viktigt. Filmen har jag sett, dock länge sen.
Och lite god sommarmat blev det ju också.
Ha det fortsatt bra

LillaSyster sa...

Vilket vackert porslin! Om du bet du vad märket heter får du gärna berätta det för mig. Samma sillsort har jag i kylskåp inköpt på min ica 3st 30kr. Ha en fortsatt skön semestern =)

http://kraka.moah.se sa...

Sill är allt bra gott!