torsdag 21 juli 2022

Torsdag 21 juli 2022.

Fick bli en tur ner till "Allum" i förrgår med bussen, spårvagnarna har ju haft uppehåll här uppe hos oss, med andra ord, systembolaget i partille förärades med ett besök.  
Vinet var slut och då jag inte har samma förmåga som den där Jesus som gjorde vatten av vin fick det bli en liten tripp.
Fick en liten kråka med på bilden, ibland har man tur. 
Man får tydligen inte fotografera på systembolaget, då måste man ju ta en bild, sån är jag. ;)

Det blev en box som fick följa med hem, nu klarar man sig väl ett tag.
Gott gott gott.

Upptäckte ju igår att spårvagnarna åter är igång, jag som trodde de skulle ha uppehåll till mitten av Augusti.
Skönt att kunna ta sig ner till stan igen med dessa vagnar.
Undrar fortfarande vad de har gjort underhåll på, slipat spåren med nagelfil kanske? ;)
Ha det fint nu alla.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla för att du tog reda på märket.....inte troligt att Ikea hat dem kvar. Jag har slutat att gå till systemet, det går att få varorna ända hem till dörren med vinoteket.se Ha det gott här är 32gr och varmare ska det bli under dagen

znogge sa...

Även här blev det ett besök på bolaget i dag. Dock hade jag ingen aning om att man inte fick fotografera där. Inte för att jag hade några planer på det men...

Önskar en fin torsdag!

Karins ordöverflöd sa...

Undrar om inte det där är en kaja, en fyllekaja kanske

BP sa...

Bra där med den törstiga kråkan på Systembolagets skylt - hahaha:-)
Precis som du köper vi också BiB:ar. Då slipper man gå till Systemet varje vecka.
Vilken positiv överraskning att spårvagnarna gick igen. Det händer inte så ofta att underhåll slutar tidigare än annonserat från början. Men kanske hade ni samma problem som vi och resten av Sverige, nämligen att rekordvärmen såg till att rälsen smälte...

BP sa...

Me again: Nej, man får inte fota på Systemet. Å fotoförbud är ju bara en uppfordran till oss bloggare att trotsa förbudet och fota - hahaha. Nu är vi tre med denna inställning du, Ama och jag:-)

Susjos sa...

...å nu är vi fyra! Jag fotade på systemet när de hade provsmakning ,tror det var i juni i samband med allt studentfirande, fast jag frågade först och det vi fick provsmaka var alkoholfritt, kanske därför jag fick fotografera, haha!

Ha det fortsatt gott!

Ditte sa...

En bra utflykt till ett bestämt mål. Och skönt att spårvagnarna nu går igen. Verkar smidigare.
Önskar dig en bra fredag.

Ingrid sa...

Jag höll på att bli utkastad från en butik på Azorerna när jag fotade inne i den. Det var en vanlig affär, men det får man tydligen inte göra där. Så sedan har jag passat mig och bara smygfotograferat på såna ställen.
ha en fin helg!
/Ingrid