lördag 20 augusti 2022

Äntligen helg igen.

Fast någon speciellt "tung" vecka yrkesmässigt blev det ju inte, men en helg är ju en helg som de gamla Romarna sade en gång i tiden. (Tror jag iallafall) ;)
Jo men visst, nu är valarbetet verkligen igång, sådana där skyltar i var tredje lyktstolpe ungefär, har ju själv satt upp lite sådant i min ungdom då jag tyckte mig ha en politisk åsikt.
(Det gick över, hujeda mig va trist)
Renoveringen av vår vattenskadade särskolebyggnad fortgår för fullt, här kommer golvet till platsen med lastbil, ja, det som ska bli ett golv iallafall.
Lovar hålla er underrättade om hur detta fortskrider. ;)
Men visst har vår skola dekorerats på ett bra sätt, här i entrén till högstadiet.
Hoppas det får vara ifred nu bara.

                                         Ha nu en fin lördag alla. 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Helg är alltid helg och så är det bara. Hoppas att målningarna får vara i fred nu. Kanske är man mer rädd om det som man själv fixat.

Ha en bra lördag nu!

Ingrid sa...

Ni har verkligen en klatschig entré!
Trevlig helg!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Ursnygg entré!
Helg är alltid helg även om man är evigledig. Det ska firas🌺

LillaSyster sa...

Njut av ledigheten =)
Synd att de inte hann klart med renoveringen innan skolan började.....men vattenläckor måste ju torka färdigt innan nytt golv kan läggas. Ha en fortsatt skön lördag.

Anna i Portugal sa...

Tycker det är så fint när det målas motiv direkt på väggar. Passar bra i skolor med! Hoppas din helg blir som du önskar. Här blir det jobb :) Men väljer ju helt själv när jag jobbar och passar på nu när det är ganska varmt igen.

BP sa...

Absolut älskar väggmålningen. Påminner om Harry Potter och/eller "mötet" på Blåkulla;-)
Dessa valaffischer överallt var fjärde år - suck säger jag bara. Upp kommer de (tyvärr) alltid, med däremot är det lite si och så med.
Ha en fortsätt fin helg nu!

Ditte sa...

Skönt att det blev en bra skolstart!
Och väggmålningen är verkligen fin.
Tja, valaffischerna som dyker upp. Vilken kostnad! Pch för miljön med allt papper. Pust
Hoppas de får ordning på vattenskadan och att allt snart är ok.
Passar på att önska fig och fru Guldkrycka en fin helg.