söndag 21 augusti 2022

Lite städning...

 står på schemat idag, skulle ju utfört denna uppgift igår men det "föll mellan stolarna" då jag fick viktigare uppgifter att utföra.
Facebook skulle ju uppdateras, instagram likaså för att inte tala om bloggandet.
De uppgifterna utförs ju bäst liggande på soffan med datorn i knät, jätteviktigt ju. ;)
Men hallgolvet lyckades jag åtminstone med igår i ett uppehåll mellan FB och Instagram, alltid något. 

Igår lyckades jag till sist också att synkronisera min dators webbläsare med telefonen, har således äntligen alla bokmärken och dylikt på båda ställena. 
Nu skulle man ju kunna tro att detta lyckades för att jag har en ny telefon, men tyvärr, det var naturligtvis handhavande fel i vanlig guldkryckiansk anda. ;)
Alltid lär man sig något nytt, det gäller bara att läsa på lite innan och kanske ha lite "tur" med tangenttryckandet.
Lilla guldkryckan tillsammans med sin mormor ca 1971.
Det var tider det. ;)

Men nu, städning, marsch och pannkaka.

Ha det gött allihopa.

12 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilket underbart foto. Tack för det!
/Ingrid

Anna i Portugal sa...

Städning behöver en ju göra ibland, men det gäller att ha rätt stämning. Hög musik brukar få fart på mig!

Znogge sa...

Vilket fint foto på dig och din mormor!
Hoppas allt har fallit på plats nu så att tekniken fungerar som den ska.

God söndag!

Anonym sa...

Underbar bild! Jag hade ute snabeldraken för matning igår. Ha en bra kväll!

LillaSyster sa...

Jag blev visst anonym...

Veiken sa...

Hahaha! Det händer att städningen faller mellan stolarna här också, men vad gör det om 100 år?
Toppenfin bild på dig och din mormor!

Susjos sa...

Ibland är det bra att vänta gäster, för här blev det städat i fredags innan bokklubben träffades, dock var det +30 grader i lägenheten, så det var svettigt värre! Haha!

Underbar bild på dej och din mormor!
Ha en fin söndagkväll, jag ska vidare till jobbet jag...

Åke sa...

Vilka tider 1971 :) Aha kunde du slita dig emellan ansiktsboka och insta... :) :) :)

BP sa...

Vilken härlig glad liten Guldkryckan i barnvagnen där. Så söt du var. Å du är dig faktiskt riktigt lik:-)
Det där med städning. Jag passade på igår, då det regnade och var grått. Tog hälften igår och tänkte ta andra halvan idag. Men då det var soligt och varmt idag igen, så prioriterade jag om.
Det där med att synka iPhonen med datorn lät jag killen som jag köpte grejerna av ta hand om, eller rättare sagt hans systemtekniker. Jag känner mina begränsningar alltför väl;-)
Önskar dig en bra början på nästa vecka!

Ditte sa...

Vilken fin bild! Och likasp fint att minnas.
Hoppas du nu fått ihop synkningen med Iphone och dator.
Vad gäller städningen får du sötta fart på roboten så den gör skäl för att finnas till-
Önskar dig nu en bra vecka.

Lotta sa...

Vilken gullig lite pojke som sitter i vagnen med sin stolta mormor stående bredvid.
Städning behöv ju som sagt ibland även om det inte alltid kommer i första hand. Men när det är gjort då är man lycklig :-)
Ha nu en riktigt skön måndag!

Anki sa...

Städningen kan man ju alltid skjuta upp ... tyvärr är jag i en period då jag även skjuter upp bloggandet lite ...
Härlig bild!
Önskar dig en bra ny vecka!