tisdag 30 augusti 2022

Sista tisdagen i augusti 2022.

Har ju börjat använda min telefon numera till att kommentera hos er mina kära läsare, tror att de flesta "når fram" som de ska, inte som förut när det bara försvann ut i intet.
Men...det där "autokorrekt" alltså, kan bli rejält fel ibland och ännu värre blir det ju när jag inte ser så bra alltid.
Håll ut gott folk, kommer snart skaffa riktiga glasögon, tror jag. ;)
Men att blogga med telefonen, det vågar jag mig ännu inte på, lite för "knöligt" tycker jag.

Jodå, lite har de ju ändrat färg, trodde aldrig de skulle göra det men så blev det iallafall.
Goda är de också, lite av själva "grejen" ju att det smakar gott antar jag. 
Tomaterna närmar sig slutstationen för denna säsong, dvs på våra tallrikar. ;)
Många har redan "slunkit ner" när vi gått där och plockat en och en.
Gott!!
Men visst är det lite halvtrist med höstfärgerna, bladen borta, jaja, det kommer ju fler säsonger efter denna.

Ha nu en fin kväll alla.

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det tar sin tid, allt har sin tid som det heter, men jag tycker att det fungerar som det ska från mitt håll sett. Fina bilder, goda grönsaker. Än kommer det varma dagar, september kan ju vara väldigt fin och så kommer det där med indiansommaren, brittsommaren i oktober etc.
Ha en fin kväll!

LillaSyster sa...

Men Blogger är supersmidigt att blogga från mobilen. Testa får du se, bara att ladda ner appen och sedan är du igång. Jag som till 99,9 % fotar allt med mobilen lägger upp bilderna direkt med telefonen, ibland gör jag texten i datorn i efterhand. Här sjunger gurkorna på sista versen- tomater kommer vi att ha ett tag till. Ha en fin kväll!

Guldkryckan sa...

Tack för tipset Lillasyster, ska prova.

BP sa...

Duktig kille! Att pilla med iPhonen, blogga och kommentera gör jag ytterst sällan. Mina fingrar är alldeles för tjocka för de pyttesmå tangenterna och "autokorrekt" hatar jag. Dessutom förstår jag mig inte på hur man laddar upp fler än en bild med blogspot:s mobilapp.
Skrattade gott åt din kommentar att det är lite halvtrist med höstfärgerna. Det är nog bara du och jag som tycker det. Det är troligen därför vi aldrig kommer platsa i kategorin "fotoblogg";-)

znogge sa...

Jag gillar inte alls att blogga från telefonen så jag gör det bara när vi är på resande fot och min dator eller Mac inte är med.
Visst är det lite vemodigt att sommaren närmar sig sitt slut men det är som det är och inget vi kan påverka.

Ha en god kväll nu!

Ingrid sa...

Det är verklige knöligt att blogga med mobilen, men visst går det, men jag föredrar helt klart datorn.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

Ditte sa...

TYcker du får till det bra med att kommentera via mobilen. Jag gör det ibland men tycker stundtals det är bökigt när en del bloggar inte vill ta emot kommentarer just från en mobil.
Att blogga med mobilen gör jag inte. Är så nöjd att använda min McBook .
Roligt och gott med allt ni odlat på balkongen och det verkar ha lyckats bra.
Hoppas du haft en bra tisdag.

Susjos sa...

Ja, sommaren går verkligen mot sitt slut nu, riktigt kyligt ute idag, suck, det är bara att gilla läget!
Finns det en app för blogger? Den måste jag kolla in!
Ha det gott!

Lotta sa...

Jag känner ett litet tryck över bröstet att sommaren går mot höst. September brukar ju vara fint men jag är inte färdig med sommaren ännu.
Så gott med egen odlat. Smakar som bäst då.
Sista onsdagen denna månaden har just sin början.
Hoppas att den blir till belåtenhet :-)

Anna i Portugal sa...

Visst är det underbart med egna grönsaker! Här är tomaterna också på upphällningen, har varit självförsörjande i tre månader så det känns lite trist att det är över nu. Hösten gillar jag, här har vi den friskare luften men samtidigt varmt så kanontid som kommer nu.

Anki sa...

Trevligt och gott med egenodlade grönsaker!
Att blogga med mobilen tycker jag är jobbigt ... och att kommentera är jobbigt - mina fingrar är för klumpiga och den där autokorrigeringen går mig på nerverna!
Ha en bra dag Micke!