onsdag 31 augusti 2022

Sista dagen i Augusti 2022.

I dagarna här kom vår sista leverans från Mathem.se.
Är ju bara två saker som fått oss att vara kvar där så här länge, man kan skicka med tomburkar och få in panten på sitt konto och så säljer de ju salta pinnar från Estrella.
De där "pinnarna" är ju en livsnödvändighet för undertecknad.
Men nu går vi över till endast Coop och Willys för hemleverans av förnödenheter.
De där "pinnarna" får jag väl försöka hitta någon annanstans. 

Sista leveransen då av livsnödvändig vätska ;)
Men jösses vad gammal jag ser ut, jag som ser ut som om jag var 25 fortfarande ju i vanliga fall.
Men dagen efter ett bröllop där så får man väl bjuda på denna bild.
Även fantomen blir ju gammal när blixten slår ner, eller hur det nu var. ;)
Ozzy vaktar husse så att han inte glömmer gå ut och fylla matskålen.

Ha det fint nu alla i bloggvärlden.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Salta pinnar klarar jag mig utan, men jag äter gärna ostbågar. (Fast just nu har vi snöat in på parmesanost i lagom stora bitar- direkt importerad och levererad till ytterdörren av kompisar efter deras Italienresa )Skönt att slippa dra runt på panten.
Tror nog inte att du glömmer att fylla på matskålen - och skulle man göra det så skulle det höras en mycket högljud klagosång.

Äventyret framtiden sa...

Nåja, så mycket äldre än 28 år ser du verkligen ut att vara! :)
Salta pinnar finns väl lite varstans? Du klarar dig säkert.
Det gör nog katten också, skulle jag tro.
Och den säger säkert till om den råkar bli bortglömd!

Allt gott, ja, saltpinnar också !;)

Äventyret framtiden sa...

Oj, jag glömde ett viktigt inte som ska vara mellan verkligen och ut! :)

BP sa...

Coop har också salta pinnar, liksom ICA. Vilken service med att Mathem tog med sig burkarna och satte in pengarna på kontot. Det har jag aldrig hört talas om. Var ni inte nöjda med Mathem? Varför inte? Känner fler som anlitar just det företaget.
Tycker att din selfie är hur fin som helst. Ärligt talat är den bilden min favo bland alla du lagt upp. Inte att du lägger ofta upp selfies, men ändå;-) Tycker inte alls att du ser gammal ut på bilden. Så det så...

PS. Nu gillar jag inte inte tatueringar. Men om du har bloggtorka kan du väl fota av tatueringen och förklara vad den föreställer och när/varför du gjorde den. DS.

Ditte sa...

Aha, byte av matleverans. Blir nog inte så stor skillnad . Ja, inte annat än pinnarna då. Bra service av Mathem att ta med tomburkar och sätter in pengarna, Men kan tänka mig att de tar igen detta på annat sätt.
Bilden på dig är riktigt fin och jag tycker du ser pigg ut efetr att ha varit på stor baluns.
Bra att Ozzy håller lite koll på dig.
Ha det bra.

Susjos sa...

Aha, är det bättre pris och kanske tider för utkörning med de andra butikerna Coop och Willys?
Snygg selfie på bestmannen på bröllopet ju!
Ozzy glömmer du nog inte, du blir ju vaktad av honom , hihi, fina Ozzy!
Ha en fin torsdag!

PS. Försöker ladda ner appen "blogger", men den bara snurrar och snurrar?

Anna i Portugal sa...

Roligt att få ett ansikte på dig. Det finns så många möjligheter med matleverans numera, hoppas det ni väljer nu blir bättre. Pinnar kan jag vara utan (innehåller gluten) men älskar ostbågar, jordnötter och chips så det går ingen nöd på mig...

Znogge sa...

Salta pinnar är inte alls min grej och inte andra snacks heller faktiskt. Möjligen jordnötsbågar....
Mathem hade vi ett tag men vi var inte så jättenöjda med dem. Många av varorna hade kort hållbarhet så vi övergick till ICA Maxi. Då fungerade det perfekt. Numera handlar vi dock själ vilket fungerar bra det med.

Bra att Ozzy håller koll så maten serveras punktligt :D

Ha det gott!