torsdag 1 september 2022

Ett tag efter vår "Relining" i huset.

Nu är det ju ett tag sedan "Reliningen" påbörjades, först med förberedelse och sedan själva huvuduppgiften.
Men jösses vad det såg ut.
  
Vår hall var helt oanvändbar.
Badrummet likaså.
För att inte tala om toaletten.
Hujeda mej.

Men personalen var ju helt underbar, med lite humor kommer man ju ganska långt, ja, om inte hela vägen till och med.
Än så länge har vi ju inte haft några stopp i systemet efter denna "relining"
Det var alltså inte ett riktigt stambyte utan helt enkelt en enklare variant och dessutom billigare.
Toppen ju.

I detta bodde man i ett par veckor, lånad flyttbar toalett, spann med vatten för hygienen, det var väl inte så kul med just det men bara att bita ihop och det var ju så skönt när det var klart.
Nu klarar det sig nog min livstid ut iallafall. ;)

Tatueringar undrade Bp om, ska ta tag i det i framtiden och visa upp alla mina "dekorationer" av det slaget.
Har väl aldrig gjort det vad jag kan minnas.

Ha det fint nu alla.

7 kommentarer:

Susjos sa...

Va skönt att det är över och då är det ju alltid kul att det finns bevis i form av foton!
Ha en fin kväll!

BP sa...

Nej, Guldkryckan, du har aldrig visat upp dina tatueringar. Det är därför jag kom på idén. Tror jag har följt dig sedan 2009, men aldrig lagt märke till tatueringen på din arm. Å inte visste jag att du har fler;-) Tusen tack för länken och att du gillade min idé till "bloggfoder".

Vi fick ju stambyte gjort 2016 tror jag det var. Vi flydde ju landet då. Det såg ungefär lika YUCK ut som hos dig. Å även vi lär knappast vara med om ytterligare ett byte. Men som du säger - fint blev det ju.

Ditte sa...

Skönt att ha detta gjort! Men knepigt när det pågår. Vet man att det är en begränsad tid så är det ju lite mindre kämpigt. Och det blev ju bra när allt blev klart.
Ha det bra och trevlig fredag.

Ingrid sa...

Jag kan tänka mig att det var en pärs innan det var klart!
Det ska bli spännande att få se dina dekorationer.
Ha det så gott!
/Ingrid

Anna i Portugal sa...

Att inte ha fungerande kök och toalett är omständligt helt klart, men samtidigt skönt att det gick att lösa utan att behöva flytta under renoveringstiden. Gött att det nu är klart!

Carita Liljendahl sa...

Rörigt under ett tag, minsann!
Men sedan blev det säkert jättebra!

Äventyret framtiden sa...

Man får lida pint om det ska bli fint och det har ni ju fått nu! Grattis!